در آستانه گشایش دوسالانه طراحی گرافیک سرو نقره ای مطرح شد

اهمیت بالابردن ذائقه بصری و گرافیکی مخاطب

"از اهداف اصلی سرو نقره ای به نمایش گذاشتن دوسال فعالیت حرفه ای اعضای انجمن طراحان گرافیک است." این را محسن سلیمانی دبیر ششمین دوسالانه طراحی گرافیک سرو نقره ای در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین مطرح کرد. در ادامه خواننده این گفتگو باشید.

محسن سلیمانی در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین ضمن تاکید بر اینکه مخاطب این رویداد عموم مردم و شهروندانی هستند که آثار گرافیکی را میبینند و نه فقط سفارش دهندگان، بیان کرد: براین اساس اینکه مخاطب ها بدانند در حیطه گرافیک چه اتفاقی رخ داده است برای ما حائز اهمیت است.

دوسالانه سرو نقره ای درواقع فرآیندی است برای اینکه طراحان صنفی و حرفه ای بتوانند برترین آثار خودشان را در این دوسالی که فعالیت کرده‌اند به معرض دید مردم و سفارش دهندگان بگذارند.

از آنجایی که ما تعداد کمی اثر در فضای محدودی در اختیار داریم، شاید همه‌ی آثار طراحان گرافیک را نتوان به نمایش درآورد و محدود به ۱تا۳ اثر از هر یک خواهد بود.

وی در رابطه با رویکرد این دوره از رویداد سرو نقره ای توضیح داد: ما در هر دوره سعی میکنیم به بخشی از گرافیک که نیاز بیشتری دارد و حائز اهمیت است بپردازیم.

در این دوره همچون سنوات گذشته و این اواخر بحث typeface بسیار مورد توجه بوده و ما هم این را ادامه داده‌ایم.

نشست های جنبی این رویداد با این موضوع و با حضور ۳ استاد که سخنرانی خواهند داشت در روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه برگزار خواهدشد.

بخش بعدی که باتوجه به روند رشد و نسبت به تکنولوژی، برای ما بسیار حائز اهمیت بوده motion graphic است.

در این بخش هم حضور طراحان را بیشتر داشته ایم و هم در نشست ها و مطالب نشریه داخلی انجمن صنفی به آن می‌پردازیم.

سلیمانی با اشاره بر اینکه در این رویداد بیشتر آثار حرفه ای مورد نظر است که سفارش دهنده داشته اند، افزود: ما در فراخوان اعلام کرده بودیم که حتما سفارش دهنده باید مشخص باشد، یا اینکه برای ما اعلام میکردند که این کار چاپ شده یا بصورت چاپ برای ما می‌فرستادند و یا اگر در سایتی نشر پیدا کرده بود لینک را برای ما ارسال میکردند.

ولی آنچه که اهمیت دارد تمام آثار سفارش دهنده داشته به جز بخش typeface، در این بخش سفارش دهنده را حذف کردیم، اما از شرکت کننده ها خواستیم که یک بیانیه یا استیتمنت در خصوص چگونگی اثرشان شان ارسال کنند.

دبیر ششمین دوسالانه گرافیک در مورد بخش های مختلف این رویداد اذعان داشت: ده بخش در این رویداد داریم از بسته بندی گرفته تا طرح جلد ، هویت بصری، motion graphics و typeface ...

ممکن است در برخی موارد اصل آثار چاپ افست نباشند اما در اغلب کارها اصل آثار به نمایش درمیاد.

در ادامه ی این گفتگو، اهداف انجمن طراحان گرافیک از برگزاری دوسالانه سرو نقره ای توسط دبیر این رویداد چنین تشریح شد: از اهداف اصلی سرو نقره ای به نمایش گذاشتن دوسال فعالیت حرفه ای اعضای انجمن است.

در زمینه طراحی گرافیک، معمولا یک مثلثی وجود دارد و مثلث طراح گرافیک، سفارش دهنده و مخاطب است. هرچه بیشتر بتوانیم این سه راس را به هم نزدیک کنیم قاعدتا طراحی گرافیک ما بهتر خواهد شد و دلیل بعدی که میتوانیم روی آن تاکید بیشتری داشته باشیم بالابردن ذائقه بصری و گرافیکی مخاطب ها است.

دیدن این آثاری که به زعم خود طراحان انتخاب شده و به‌عنوان کارهای برگزیده خودشان برای ما ارسال کرده اند، باعث میشود مخاطب با آثار خوب و بهتر آشنایی پیدا کند و به زعم ما ذائقه مردم بالا برود.

سلیمانی در خصوص حمایت موسسه هنرهای تجسمی از این رویداد گفت: موسسه هنرهای تجسمی هم همچون سال های گذشته قولهایی را به ما داده و همیشه حامی ما بوده، در هفته گرافیک نیز موسسه ما را حمایت کرد.

در واقع همانطور که از سایر انجمن ها حمایت کرده از ماهم حمایت داشته اند.

افتتاحیه جمعه ۲۲ آذر ماه ۹۸ در خانه هنرمندان است و نمایشگاه تا ۲۹ آذر ادامه خواهد داشت.

برنامه اختتامیه و اهدای جایزه سرو نقره ای به برگزیدگان نیز در روز جمعه ۲۹ آذرماه ۹۸ در خانه برگزار خواهد شد.

logo-samandehi