هفته طراحي ميلان که توسط برجستهترين نمايشگاه مبلمان جهان، Salone del Mobile برگزار ميشود، هم از نظر وسعت و هم در مقياس، چشمگير است.

Louis Vuitton's Marc Fornes-designed installation space in the Palazzo Serbelloni, Milan. Courtesy of Salone del Mobile
به گزارش گالري آنلاين، اين رويداد که امسال از 17 تا 23 آوريل برگزار شد، با نمايشگاهها، تأسيسات عمومي، فعاليتهاي تعاملي، مهمانيها و حتي يک نوار پاپآپ هر گوشه از کلان شهر شمالي ايتاليا را در بر گرفت که همگي آخرين تحولات در طراحي معاصر را به نمايش ميگذارند.
شصت و يکمين دوره با حضور حدود 2000 غرفهدار از 37 کشور جهان، بازگشت اين رويداد به قدرت زمان پيش از کرونا را نشان داد. سازمان دهندگان سالن اعلام کردند که مشارکت بازديدکنندگان تا سال 2022 پانزده درصد افزايش يافته و به بيش از 300000 نفر رسيده است. ماريا پورو، رئيس Salone del Mobile Milano گفت: «ما نسخهاي را ارائه ميدهيم که تازهتر، در دسترستر، حياتيتر و سرزندهتر است. «اين يک سالن مملو از چيزهاي جديد و باز براي گرده افشاني متقابل خواهد بود. طراحي و مبلمان توسط علم، تحقيقات فناوري، هنر، عکاسي، ارتباطات ديجيتال، انتشارات و موارد ديگر تقويت ميشود.
بازگشت نمايشگاه يورولوس با تمرکز بر نوآوريهاي طراحي نور دوباره آغاز شد. در اين فضا، برند کشور چک، Lasvit از Constellations رونمايي کرد، مجموعه اي از نورپردازي که توسط معمار مشهور نيويورکي ديويد راکول براي تقليد از شکل گيري ستاره ها ساخته شده است. در جاي ديگر، تام ديکسون طيف جديد Puff Light خود را معرفي کرد، از جمله يک "ربات مشارکتي" که تکامل توليد قابل تنظيم را نشان مي دهد.
سالن «Salone» امسال ميزبان Salone Satellite بود، بخش وسيعي از نمايشگاه که به طراحان نوظهور اختصاص داده شده بود. ماهواره «Satellite» که توسط کهنه کار صنعت و مدير ارتباطات Salone، Marva Griffin نصب شده بود، يک نظرسنجي جامع از 550 استعداد تازه از سراسر جهان را به نمايش گذاشت. همچنين بيش از 30 دانشگاه طراحي پيشرو، از جمله مؤسسه پرات نيويورک و آکادمي طراحي آيندهوون، مدرسهاي که به ايجاد افرادي مانند سابين مارسليس و مارتن بااس کمک کرد،را به صحنه بازگرداند.
نمايشهاي خانههاي مد به يکي ديگر از عناصر اصلي هفته طراحي ميلان تبديل شده است، زيرا اين صنعت – که در شهر مستقر است – به حوزه محصولات خانگي ميرود تا اکوسيستمهاي گستردهتري براي مشتريان خود بسازد. اين نسخه وروديهاي پرهياهويي از هرمس، فندي، و لا پريري داشت که برخي از پربازديدترين installation ها هستند. لويي ويتون نيز 11 ضميمه را به مجموعه در حال رشد Objets Nomades در ساختاري حباب مانند که توسط معمار فرانسوي Marc Fornes در کاخ تاريخي Palazzo Serbelloni طراحي شده بود ارائه کرد.

David Rockwell’s Constellations collection for Lasvit. Courtesy of Salone del Mobile

The COLOUR floor lamp by Norwegian designers Daniel Rybakken and Andreas Engesvik, part of Salone Satellite. Courtesy of Salone del Mobile

Lindsey Adelman’s chandeliers, part of Alcova. Courtesy of Salone del Mobile

Ginori 1735 Domus collection by Luca Nichetto with Rubelli (left) and Barovier&Toso. Courtesy of Salone del Mobile

Louis Vuitton’s Marc Fornes-designed installation space in Milan. Courtesy of Salone del Mobile

Dior’s Monsieur Chairs by Philippe Starck. Photo: Adrien Dirand. Courtesy of Salone del Mobile

Artisanal chairs by Loewe. Courtesy of Salone del Mobile

Objects of Common Interest’s Poikilos collection for Nilufar. Photo: Ruy Teixeira. Courtesy of Salone del Mobile

Galerie Philia’s “Desacralized” exhibition in a disused church. Photo: Maison Mouton Noir. Courtesy of Galerie Philia

Joana Vasconcelos’s pastel-toned BomBom collection for Roche Boboi, with her hanging Valkyries sculpture. Courtesy of Salone del Mobile

Bar Flora, by Sophie Lou Jacobsen and In Common With. Courtesy of Salone del Mobile
