بررسي توهم گرايي در گالري Galerie Priska Pasquer

جين بنسون به دليل مداخلاتش در اشياء، ادبيات و آثار هنري يافت شده و پيکربندي مجدد آنها به بازترکيب هاي پرسشگر شناخته شده است.

JANE BENSON, Faux Faux (Florescent Green), 2022, hand-cut artificial plant and plexiglass, 76.2 x 66 x 76.2 cm, (plus shipping costs)

به گزارش گالري آنلاين، در «مجموعه مجدد»، نمايشگاه کنوني او در Galerie Priska Pasquer، اين هنرمند يک گرايش توهم‌گرايي رايج را بررسي مي‌کند. شايد قبلاً متوجه شده باشيد: گياهان مصنوعي که مد هستند، در گذشته،استفاده از آنها را بد سليقگي مي‌دانستند، اما امروزه، اين آثار اتاق‌هاي نشيمن و دفاتر را تزئين مي‌کنند و به‌طور فريبنده‌اي واقعي به نظر مي‌رسند. تنها پس از نگاه (و احساس) مکرر مي توان فريب را آشکار کرد. طبيعت نه تنها بازنمايي مي‌شود، بلکه تقليد هم مي‌شود، به موجب آن واقعيت و تخيل به گونه‌اي با هم ادغام مي‌شوند که غيرقابل تشخيص مي‌شوند.

در Re-Assembly، بنسون با تبديل فضاي گالري به يک واحه حداقلي، تجربه‌اي که به‌طور مصنوعي از واقعيت خلق شده است را مورد آزمايش قرار مي‌دهد. با اين حال، در نگاه دوم، مناظر به ظاهر طبيعي، خود را مصنوعي و به معنايي دوگانه نشان مي دهد.

بنسون در مجموعه‌هاي Faux Faux خود، با بريدن برگ‌ها به شکل‌هاي هندسي و غيرطبيعي مانند مثلث يا مربع، اتحاد واقعيت و تخيلي را که فلور مصنوعي کاملاً نشان مي‌دهد، لغو مي‌کند. روند دگرگوني قابل مشاهده مي شود و به گياهان توليد انبوه هر کدام فرديت خاص خود را مي بخشد. همانطور که در طبيعت، هر جزئيات منحصر به فرد مي شود اينجا هم ديگر هيچ عنصري باهم همخواني ندارد.

مجموعه اي از پرينت هاي سياه و سفيد مکمل مجموعه مجسمه سازي است. عکس‌ها شباهت‌هاي گياه جعلي را مستند مي‌کنند. اين تصاوير يادآور عکس‌ها و سيلوئت‌هاي ويکتوريايي هستند که به دليل تمايل به يک تصوير اقتصادي و واقعي ايجاد شده‌اند. برخلاف روند عکاسي، اين عکاسي شامل دوربين نمي‌شود، کاغذ حساس به نور مستقيماً در معرض نور قرار مي‌گيرد و باعث مي‌شود نواحي بدون پوشش کاغذ تيره شود، بنابراين، هر تصوير منحصربه‌فرد مي‌شود. در تقليد از فتوگرام، عکس‌هاي بنسون بار ديگر بازي بالماسکه را تقويت مي‌کند و نشان مي‌دهد که درک امر واقعي با انبوهي از حرکات شبيه‌سازي شده همراه است.

Jane Benson, Everyday to come (paradise palm), 2022, archival inkjet print on paper, 76,5 x 51,5 cm, courtesy PRISKA PASQUER, Cologne

JANE BENSON, Faux Faux (Orange), 2022, hand-cut artificial plant and plexiglass, 24,1 x 8 x 30 cm, (plus shipping costs)

JANE BENSON, Faux Faux (Eucalyptus fruit), 2022, hand-cut artificial plant and plexiglass, 24,1 x 8 x 30 cm, (plus shipping costs)

JANE BENSON, Faux Faux (Paradise Palm II), 2022, Hand-cut artificial plant, concrete, fiberglass planter, foam, 203,2 x 106,68 x 91,44 cm, (plus shipping costs)

JANE BENSON, Faux Faux (Black), 2022, hand-cut artificial plant and plexiglass, 24,1 x 8 x 30 cm, Ed. of 5 + 1AP, (plus shipping costs)

پیمایش به بالا