فراخوان سومین جشنواره ویدئوآرتیست

علاقه مندان به شرکت در این جشنواره تا پایان مرداد ماه جهت ارسال آثار خود به دفتر جشنواره فرصت دارند. لطفا قبل از ارسال اثر ، متن فراخوان را با دقت مطالعه کرده و با رعایت کلیه ی قوانین جشنواره ، پس از پر کردن فرم ثبت نام ، پیش از پایان یافتن زمان مقرر نسبت به ارسال آثار خود اقدام نمایید.لازم به ذکر است که تاریخ پایان مهلت ارسال آثار ، به هیچ وجه قابل تمدید نمی باشد.

آدرس سایت فراخوان : http://www.videoartist.ir

جشنواره ویدئوآرتیست که تاکنون دو دوره به‌صورت سالانه برگزار شده از امسال در قالب دوسالانه فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

شناسایی استعدادهای جوان، ایجاد فضایی مناسب جهت تقویت، رشد و گسترش هنر ویدئوآرت، معرفی هنرمندان ایرانی در زمینه ویدئوآرت به جامعه هنری ایران و جهان، معرفی و شناساندن هنر ویدئو آرت در بستر جامعه و عموم مردم از اهداف برگزاری این رویداد عنوان شده است.

قوانین حضور در این رویداد

هر هنرمند می‌تواند با حداکثر سه اثر در جشنواره حضورداشته باشد. مدت‌زمان برای هر اثر حداکثر می‌تواند ۵ دقیقه باشد.

آثاری که دارای موسیقی انتخابی بدون رعایت حق کپی‌رایت باشند، از چرخۀ جشنواره حذف خواهند شد. هر اثر باید همراه با موارد خواسته‌شده بر روی یک "DVD " مجزا، به‌صورت " DV PAL" و با فرمت " Avi" یا " Mpg" باکیفیت بالا قرار گیرد. بر روی هر DVD باید موارد زیر ذکر شوند: نام و نام خانوادگی هنرمند، عنوان و مدت‌زمان اثر (فارسی و انگلیسی)، مصوت یا صامت، رنگی یا سیاه‌وسفید
در هر "DVD" در کنار فایل ویدئویی، بیانیه‌ی هنرمند به دو زبان فارسی و انگلیسی با فرمت word و نیز سه تصویر ثابت از اثر با فرمت "jpg" با کیفیت مناسب موجود باشد.

آثار به‌صورت تک کاناله و مناسب پخش بر روی LCD و یا Data Show باشند.

لازم به ذکر است هنرمندان خارج از ایران می‌توانند با هماهنگی دفتر جشنواره، جهت ارسال آثار خود، از امکان آپلود استفاده کنند.

جهت دریافت و ارسال اطلاعات لازم دیگر، دفتر جشنواره با کلیۀ هنرمندان از طریق پست الکترونیک در تماس خواهد بود.

معرفی آثار و هنرمندان برگزیده در سایت ویدئوآرتیست، حضور آثار منتخب در نمایشگاه ویژۀ سومین جشنواره ویدئوآرتیست در اصفهان- گالری سیتی سنتر، اعطای گواهی حضور به آثار برگزیده همچنین حضور آثار منتخب در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی که توسط گروه ویدئوآرتیست ترتیب داده می‌شود از امتیازات حاضرین در این رویداد عنوان شده است. همچنین هنرمندان برگزیده در صورت تمایل به عضویت سایت ویدئوآرتیست درآمده و از امکانات آن بهره خواهند برد. آثار منتخب در نشریۀ سالانۀ ویدئوآرتیست نیز معرفی خواهند شد.

گاه‌شمار جشنواره

آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال اثر: سی‌ام مرداد ۹۴ (بدون امکان تمدید)
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان: بیست شهریور ۹۴ زمان برپایی نمایشگاه: مهر ۹۴

حامد صحیحی، سیف‌الله صمدیان و بهنام کامرانی هیات انتخاب سومین دوره جشنواره ویدئوآرتیست را تشکیل می‌دهند. فرشته عالمشاه طراح و مدیر همچنین عاطفه مهدیانی و هاجر کمیلی تیم اجرایی این رویداد هستند.

logo-samandehi