فراخوان مسابقه گرافیک محیطی با موضوع نشان‌نوشته محرم


اهداف:

استفاده از فرصت المان‌های شهری برای فضاسازی محرم
کمک به ترویج و تقویت بصری نشان‌واره محرم
ایجاد عرصه‌های جدید در فضاسازی‌های محرم
ایجاد شبکه‌ای از هنرمندان خلاق عاشورایی

گرافیک محیطی:

گرافیک محیطی در یک تعریف کلی شامل همه عناصری می‌شود که در هنر زیباسازی شهری می‌توان از آن بهره گرفت. گرافیک محیطی به‌طور مستقیم و بسیار سریع و لحظه‌ای، با قوه بینایی مرتبط است. آنچه مدنظر ما در این مسابقه است شامل موارد زیر است: علائم آویخته در فضا و بالن‌ها، نقاشی‌های دیواری و دیوارنوشته‌ها، کاشی‌کاری‌ها، ترکیب دیوارنگاره‌ها، طراحی محیطی پارک‌ها و فضاهای مشابه، طراحی اجسام و سازه‌های المانی در میدان‌ها و سطح شهر، علائم نورانی (نئون‌ها و انواع نورپردازی‌های دیگر)، انواع فضاسازی‌های شهری و...

همه این موارد در زمره گرافیک محیطی قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر می‌توان گفت تمامی موارد مذکور ازجمله عوامل بیانی در گرافیک محیطی هستند. ضمن اینکه هنرمند می‌تواند به هر شکل دیگری که احساس می‌کند می‌توان اثری برای مفاهیم عاشورایی ارائه کرد کار خود را ارائه کند.

شرایط شرکت در مسابقه:

آثار باید حول مفهوم نشان نوشته برگزیده اعلامی باشد.
ماکت: تحویل ماکت اثر در مقیاس اسکیل شده حداکثر 40 سانتی‌متر مربع و حداقل 20 سانتی مترمربع با کیفیتی مطلوب، دقیق، بادوام و نفیس و نصب‌شده بر روی یک صفحه چوبی، بدون درج نام طراح بر روی آن.

درصورتی که طرح بنا بر انتخاب داوران جزو 15 اثر منتخب جشنواره باشد، کمک‌هزینه ساخت ماکت به مبلغ دو میلیون ریال (دویست هزار تومان) به طراح اثر پرداخت خواهد شد و از این ماکت برای نمایش در نمایشگاه آثار استفاده خواهد شد.

ترجیحاً از ارسال طرح‌هایی که فقط لوگو را در شکل ساده‌ای برجسته کرده باشند خودداری شود.

تکمیل فرم پیشنهاد اثر به انضمام برآورد اولیه ریالی در صورت انتخاب ایده جهت ساخت در اندازه واقعی یک به یک به انضمام اطلاعاتی از قبیل مصالح و تکنیک ساخت اثر، ارتفاع و نحوه ایستایی

تکمیل فرم اطلاعات شخص (حقیقی یا حقوقی) و ارسال آن به دبیرخانه به همراه اثر

(اختیاری) پرینت و فایل عکس از ماکت یا حجم سه‌بعدی- تری دی- اثر با قابلیت تشخیص رنگ و بافت و قطع A4 و با رزولوشن 300 Dpi

در ارائه طرح‌ها و ایده‌ها، نکاتی چون زاویه دید، تناسب اندازه با فضای شهری و مخاطبان، فاصله مخاطب با اثر، زمان دید، تأثیر ازدحام بصری بر فرم و رنگ، نمای پشت اثر و تأثیر نور روز و شب مدنظرقرارگیرد. در صورت گزینش اثر در مرحله نهایی، مسئولیت اجرای آن ترجیحاً با ارائه‌دهنده خواهد بود. آثار ارسالی مسترد نخواهد گردید. آثار تکراری، ایده‌های کپی شده و اجراشده در دیگر شهرها پذیرفته نخواهد شد. مسئولیت اصالت آثار و رعایت قوانین کپی‌رایت به عهده ارسال‌کنندگان است و هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه مجموعه جامعه ایمانی مشعر نیست. آثار ارسالی به هنرمندان مسترد نخواهد شد. دبیرخانه مسابقه حق اکران و انتشار طرح‌های ارسالی را خواهد داشت. ارسال اثر از سوی طراح به‌منزله قبول قوانین و شرایط مندرج در فراخوان است‌. تصمیم‌گیری در موارد حقوقی و مطالب پیش‌بینی‌نشده با برگزارکننده خواهد بود.

هیئت‌داوران: استاد سید مهدی حسینی، استاد حبیب‌الله صادقی، استاد مصطفی گودرزی.

جوایز: نفر اول مبلغ پنجاه میلیون ریال (پنج میلیون تومان)، نفر دوم مبلغ سی میلیون ریال (سه میلیون تومان)، نفر سوم مبلغ بیست میلیون ریال (دو میلیون تومان)

همچنین به 15 نفر از آثار برتر مبلغ دو میلیون ریال کمک‌هزینه ساخت ماکت اهدا خواهد شد.

نحوه و مهلت ثبت‌نام:

کلیه هنرمندان داوطلب شرکت در سوگواره می‌توانند فرم ثبت‌نام را از وب‌سایت مشعر به آدرس farakhan.1542.org دریافت و پس از تکمیل به همراه ماکت آثار پیشنهادی خود از 10 تیرماه تا 10 مردادماه 94 به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند. هر هنرمند می‌تواند حداکثر 3 اثر به دبیرخانه ارائه کند.

آدرس دبیرخانه سوگواره: قم. بلوار امین کوچه 10 پلاک 20 واحد 5. شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر: 09014937156

گاه‌شمار سوگواره:

شروع ثبت‌نام: 10 تیرماه
زمان تحویل ماکت‌های فراخوان حداکثر 10 مردادماه
داوری: 15 مردادماه
اعلام نتایج برگزیدگان: 15 مردادماه
زمان اهداء جوایز و کمک‌هزینه ساخت تندیس‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi