فراخوان اولین جشنواره بین المللی رادیکال پرفورمنس برای کسب رادیکال زرین


فراخوان اولین جشنواره بین المللی رادیکال پرفورمنس برای کسب رادیکال زرین

به گزارش سرویس تجسمی گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، کانون نیومدیای موزه در زیر مجموعه‌های اجرایی، آموزشی و پژوهشی خود این جشنواره را که بر پایه مطالعات بینا رشته ای شامل بخش‌های متنوعی است برگزار خواهد کرد.

امیر راد - مدیر کانون نیومدیا موزه هنرهای معاصر تهران - درباره این رویداد هنری گفت: در سال‌های اخیر توجه به طیف‌های گسترده «اجرا» مورد توجه بسیاری از هنرمندان و دست اندرکاران قرارگرفته است ،اما همچنان تجربه‌ها و بسترهای اجرایی (زمان، مکان و نهاد) دچار پراکندگی است که این امر از سویی خود سبب گم‌گشتگی برخی مفاهیم و سوءبرداشت‌هایی در حوزه نظری می‌شود و از سوی دیگر در حوزه عملی، تسلسل تجربی در تأثیر و تأثر میان آثار و هنرمندان را دچار وقفه می‌کند.

این مدیر هنری با اشاره به برخی از ویژگی‌های این جشنواره افزود: این جشنواره فرصتی است برای تمرکز بر نگاه‌های گونه‌گون به حوزه‌ی اجرا و مطالعات بینا رشته ای که شامل بخش‌های متفاوتی از جمله : اجراهای آلترناتیو، پرفورمنس‌آرت، ویدئو پرفورمنس، اجرای آنلاین و … ، که برخی از این بخش‌ها برای نخستین بار به فضای هنری ایران معرفی خواهند شد.همچنین بخش‌هایی از این جشنواره به صورت بین‌المللی به اجرا در خواهد آمد تا زمینه تبادل فرهنگی و هنری در این حوزه گشوده شود.

وی درباره زمان و مکان این رویداد گفت: زمان دقیق برگزاری این رویداد تا هنگامی که تعداد آثار نهایی مشخص نشوند معین نخواهد بود اما برنامه‌ریزی برای اواخر بهار و اوایل تابستان ۱۳۹۶ صورت گرفته است. مکان این رویداد هم بنا به تنوع بخش‌ها و نیازهای متفاوت اجراها غیر متمرکز خواهد بود و غالباً در مکان‌‌هایی غیر از موزه هنرهای معاصر تهران برنامه‌ریزی خواهد شد.

امیر راد در خصوص شرکت در این جشواره افزود: شرکت در این جشنواره برای عموم علاقه‌مندان آزاد است و ارسال طرح‌ها و آثار از روز ۲۷ اسفندماه و به صورت آنلاین خواهد بود. فرم ثبت‌نام جهت ارسال طرح و اثر در برخی از بخش‌ها در روز ۲۷ اسفندماه در وبسایت این جشنواره باز خواهد شد و علاقه‌مندان تا ۲۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ فرصت دارند تا آثار و طرح‌های خود را ارسال کنند. طرح‌های دریافتی در بخش‌های گوناگون توسط هیئت داوران بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد. که در هر بخش یک اثر برگزیده خواهد شد که جایزه ویژه این جشنواره به نام «رادیکال زرین» را دریافت خواهد کرد و از برخی آثار برگزیده نیز تقدیر خواهد شد.

شایان ذکر است؛ داوران بخش‌های گوناگون این جشنواره عبارت‌اند از: نسیم احمدپور و آزاده گنجه ، الیاس امینیان، سعید بهنام، انریکو توماسلی، اصغر دشتی، امیر راد، مهدی صدر، رضا غیور و علی فیروزجنگ که در گروه‌های متفاوت برای هر بخش به داوری آثار خواهند پرداخت.

علاقه‌مندان از روز ۲۷ اسفندماه با مراجعه به وبسایت‌ این جشنواره به آدرس‌های www.radicalperformance.ir و www.radicalp.ir می‌توانند اطلاعات تکمیلی را دریافت و آثار خود را ارسال نمایند.

logo-samandehi