تبدیل خانه به تاسیسات نوری غول پیکر

هنرمند برجسته معاصر استرالیایی، ایان استرنج، مأمور ایجاد «PENUMBRA»، مجموعه‌ای از اینستالیشن‌ها و عکس‌های جدید نور برای دوسالانه FotoFocus 2022 در سینسیناتی، ایالات متحده شده است.

به گزارش گالری آنلاین، این آثار در مقیاس بزرگ با ترکیب خانه‌های واقعی در شهر اوهایو، توسط استرنج و همکارانش طی دو ماه راه‌اندازی و ضبط شدند و از نورپردازی چشمگیر و تک منبعی برای روشن‌کردن و مبهم کردن خانه‌ها و محله‌ها استفاده کردند.

اثر اول، «خیابان لی»، سایه‌ای منحصر به فرد و به یاد ماندنی از خانه را در سراسر خیابان و محله می‌اندازد، و دومی، «خیابان گردو»، خانه را به یک شبح سفید درخشان از نور تبدیل می‌کند (ایجاد شده با پیچیده کردن دقیق کل آن. ساختار در یک ماده بازتابنده نور که معمولاً در علائم خیابان استفاده می شود).

به گفته این هنرمند، "PENUMBRA" به سایه ای جزئی یا ناقص در خارج از تاریک ترین نقطه آن، مکانی بین روشنایی کامل و تاریکی اشاره دارد. بنابراین، دو اثر پایانی عکاسی استرنج که در کنار تاریخ‌های تحقیقاتی و آرشیوی هر خانه ارائه شده‌اند، به عملکرد ناقص دیدن روایت‌های مکان و منظر و ارائه جغرافیای روانی یک خانه منعکس می‌شوند.

این پروژه عکاسی و تحقیق در «خانه آشفته» یک نمایشگاه جدید نظرسنجی جامع از آثار این هنرمند در آکادمی هنر سینسیناتی برای دوسالانه FotoFocus 2022 است. این نمایش توسط کارگردان هنری و متصدی دوسالانه، کوین مور، برگزار شد.

logo-samandehi