نتایج اولیه کنکور در هفته اول مهر ماه اعلام می شود

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه پنجاه و هفتمین آزمون سراسری با حضور یک میلیون و ۱۴۶ هزار داوطلب در ۳۳۰۰ حوزه امتحانی برگزار می‌شود، اعلام کرد: نتایج اولیه کنکور در هفته اول مهر ماه اعلام می شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی، در نشست مجازی روسای که دانشگاه‌ها با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر رئیسی، معاون وزیر بهداشت با موضوع " هماهنگی جهت برگزاری مطلوب آزمون سراسری " در محل وزارت علوم برگزار شد، با بیان اینکه این آزمون در ۳۹۲ شهر و بیش از ۳۳۰۰ حوزه امتحانی و همچنین هم‌زمان در ۱۵ کشور دیگر برگزار می‌شود، اظهار داشت: نتایج اولیه آزمون سراسری هفته اول مهرماه منتشر می‌شود و بعد از انتخاب رشته داوطلبان، هفته اول آبان ماه نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

وی افزود: آزمون‌ها به ترتیب روز چهارشنبه ۲۹ مرداد با برگزاری آزمون هنر با ۱۱۳ هزار داوطلب آغاز می‌شود و روز پنج شنبه ۳۰ مرداد با برگزاری آزمون علوم انسانی و ریاضی با ۵۵۰ هزار داوطلب، روز جمعه ۳۱ مرداد با برگزاری آزمون علوم تجربی با ۵۹۴ هزار داوطلب ادامه می‌یابد و بالاخره روز شنبه اول شهریور ماه با برگزاری آزمون زبان با ۱۷۴ هزار داوطلب به پایان می‌رسد.

دکتر خدایی با بیان اینکه تعداد داوطلبان در مقایسه با برگزاری آزمون سال ۱۳۹۸ تقریباً یکسان است، گفت: حوزه‌های برگزاری از ۲۱۰۰ حوزه در سال ۱۳۹۸ به ۳۳۰۰ حوزه در آزمون امسال افزایش یافته و عوامل اجرایی نیز از ۷۸ هزار نفر در سال گذشته به ۱۷۵ هزار نفر افزایش یافته است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه در فاصله دو هفته مانده به برگزاری آزمون ۴۸ سالن ورزشی و ۱۰ مصلی در مناطق مختلف کشور به فضای برگزاری آزمون افزوده شده است، خاطرنشان کرد: کل فضای برگزاری در سال گذشته دو میلیون و صد هزار متر مربع بود که فضای امسال ۵ میلیون متر مربع است و فاصله صندلی‌ها نیز حداقل یک متر و ۸۰ سانتی‌متر است که در برخی مناطق به دو متر هم می‌رسد.

وی با بیان اینکه برگزاری به موقع آزمون سراسری به دلیل همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی در روند برگزاری آن بود، گفت: در روند برگزاری آزمون در بحث ورود داوطلبان نگرانی خاصی وجود ندارد زیرا زمان ورود را دو ساعت افزایش داده و از ساعت شش و نیم داوطلبان می‌توانند وارد حوزه‌های آزمون شوند و تنها نگرانی ما در بخش خروج داوطلبان است.

وی افزود: نگرانی دیگر تجمع خانواده‌ها و همراهان داوطلبان در خارج و پیرامون حوزه‌های امتحانی است که از دانشگاه‌ها درخواست می‌کنیم اگر فضای لازم را در دانشگاه شان دارند خانواده ها را به داخل دانشگاه هدایت کرده و از آنان پذیرایی کنند البته هزینه تمامی این موارد به دانشگاه‌ها پرداخت خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم،دکتر خدایی با بیان اینکه ساماندهی فضاهای خارج از حوزه‌های برگزاری آزمون و هماهنگی خانواده‌ها و همراهان داوطلبان به سازمان بسیج واگذار شده است، افزود: از روسا و مسئولان دانشگاهی تقاضا می‌کنیم با عوامل برگزاری ارتباط مستمر داشته و با سرکشی به محل برگزاری آزمون، موجب دلگرمی آنان شده و بروز خطاهای احتمالی در حوزه‌ها را کاهش دهند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تعداد دو میلیون ماسک و پک بهداشتی برای استفاده داوطلبان و عوامل اجرایی آزمون سراسری اهدا کرده است، گفت: در نهایت هدف ما برگزاری سالم و ایمن این آزمون است و باید دقت شود در نهایت احترام و تکریم داوطلب و خانواده‌های آنان این آزمون به سلامتی برگزارشود.

آمار حضور یک میلیون و ۱۴۶ هزار داوطلب در ۳۳۰۰ حوزه امتحانی کنکور سراسری و همچنین تعداد داوطلبان هر گروه امتحانی که از سوی رئیس سازمان سنجش در این جلسه ارائه شده، بدون احتساب رشته دوم داوطلبان دو رشته ای بوده است؛ این در حالی است که در آزمون سراسری امسال، با حساب داوطلبان دو رشته ای مجموعا بیش از یک میلیون ۳۹۳ هزار داوطلب شرکت می کنند.

logo-samandehi