«اولین جشنواره ملی هنرهای تجسمی ساتین» در موسسه صبا به صورت مجازی در حال برگزاری است

موسسه فرهنگی هنری صبا با میزبانی از اولین «جشنواره ملی هنرهای تجسمی ساتین» جلوه گاهی از جدیدترین رویکردهای هنر معاصر ایران را بروایت نسل جوان هنرمندان از سراسر کشور و در انواع گرایشها و تکنیکها به نمایش گذاشت.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا این نمایشگاه که افتتاح آن به دنبال اعلام ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا به تعویق افتاد بود عصر روزشنبه 3 آبان ماه در «نگارخانه ملی ایران» به صورت مجازی گشایش یافت.

مجموعه ای در چند رشته تجسمی: نقاشی- مجسمه سازی- عکاسی- چاپ دستی- هنرهای جدید و شامل 200 اثر از بیش از 190 هنرمند از سراسر ایران است که از میان حدود 2000 اثر ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره از 1700 هنرمند توسط هیات داوران و طی دو مرحله انتخاب شده است. هیات داوران این جشنواره ملی متشکل از چهره های صاحب نام وبرجسته در رشته های مختلف هنری بوده وبه این شرح است :

عکاسی: غزاله هدایت، پیمان هوشمندزاده، زانیار بلوری

نقاشی: واحد خاکدان، محمد خلیلی، کامبیز موسوی اقدم

چاپ دستی: احمد وکیلی، همایون سلیمی، مهرداد خطائی

مجسمه: نرگس حریریان، کورش گلناری، بیژن غنچه پور

هنرهای جدید: آذر محمودیان، حمید سوری، باربد گلشیری


مضمون محوری آثار ارائه شده در نمایشگاه: ترسیم «وضعیت» های انسانی ناشی از شیوع بیماری کرونا در ابعاد فردی و جمعی است که هنرمندان حاضر بر اساس آن دامنه های خلاقیت و خیال خود را در طیف وسیعی از رویکردها از: رئال، نوگرا، ابزورد، آبستره و انتزاعی و در تنوعی چشمگیر از تکنیکهای اجرایی در معرض تماشا گذاشته اند.

خلاء، تنهایی، امید، و دیگر حالات و موقعیتهای انسانی از جمله موضوع هایی است که هنرمندان برای بیان زیبایی شناسانه خود برگزیده اند.

موسسه «شفاهنر ساتین کیش» متعلق به بخش خصوصی برگزار کننده اولین جشنواره ملی هنرهای تجسمی بوده و سال آینده نیز دومین جشنواره را برگزار خواهد کرد.

خانم وحیدی مهر، هنرمند عکاس و مدیریت این موسسه، نزدیک به یک دهه به فعالیت هنری بصورت مستمر اشتغال دارد، با اعلام مطلب فوق از تداوم این جشنواره با حضور همه گرایشها هنری از سرتا سر ایران خبر داد.

«اولین جشنواره ملی ساتین هنر» به صورت مجازی میزبان عموم علاقمندان رویکردها و افقهای نو در هنرهای تجسمی ایران خواهد بود. جزییات بازدید به صورت حضوری متعاقبا اعلام خواهد شد.

علاقه مندان جهت بازدید از تور مجازی به لینک مراجعه نمایند.

logo-samandehi