پرجستجوترین هنرمندان سال ۲۰۲۰ در گوگل

داده‌های آماری از جستجوهای کاربران در گوگل در ۱۹۹ کشور نشان می‌دهد لئوناردو داوینچی، ونسان ونگوگ و فریدا کالو از محبوب‌ترین هنرمندان سال ۲۰۲۰ در سراسر دنیا بوده‌اند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، عاشقان هنر در سراسر دنیا سال گذشته به لطف بسته شدن اجباری موزه‌ها و گالری‌ها در زمانه کرونا بیشتر با نوک انگشتان دست‌ها روی صفحه کلید رایانه و گوشی درگیر بودند و کاری به پاهایشان نداشتند.

مهندسان و متخصصان تحلیل داده‌های جستجو در گوگل با گردآوری داده‌ها از جستجوهای کاربران در ۱۹۹ کشور به این نتیجه رسیدند که لئوناردو داوینچی همچنان و هنوز محبوب‌ترین هنرمند دنیاست. استاد نقاش ایتالیایی در ۸۴ کشور (۴۲ درصد) در صدر جستجوها بوده است؛ از جمله در بخش زیادی از شرق اروپا، جنوب آسیا و شرق و جنوب آفریقا. برگزار شدن نمایشگاه‌های واقعی و مجازی در ۲۰۱۹ به مناسبت ۵۰۰ سالگی مرگ داوینچی و داستان‌های عجیب درباره تابلو «سالواتور موندی»، گران‌ترین نقاشی دنیا از دلایل علاقه مردم به داوینچی است.

در همین حال، بریتانیایی‌ها به هنرمند هموطن خود وفادار ماندند و بنکسی را بیش از دیگر هنرمندان در گوگل جستجو کردند. اهدای یک کشتی برای نجات دادن پناهجویان و آواره‌ها و رونمایی از نقاشی‌های دیواری تازه او را به نفر اول جستجوها در روسیه و ژاپن هم تبدیل کرد. هر چند به دلیل محدود بودن استفاده از گوگل در روسیه و چین نمی‌توان آماری دقیق از این دو کشور ارائه داد. از جستجوهای گوگلی در ۴۷ کشور هم آمار کافی برای تجزیه و تحلیل به دست نیامده است.

در میان هنرمندان پرجستجو فقط نام دو زن به چشم می‌خورد؛ فریدا کالو که در سرزمین مادری‌اش مکزیک، آمریکا و برزیل صدرنشین است و البته یک نام گمنام‌تر و شگفت‌انگیزتر. آرتمیزیا جنتیلسکی، نقاش ایتالیایی بالاتر از پیکاسو ایستاد و نشان داد بین زنان چهره‌ای محبوب است. هر چند خود گوگل هم در شناساندن این نقاش قرن هفدهم به مردم بی‌تاثیر نبود و به مناسبت ۴۲۷ سالگی او در جولای ۲۰۲۰ یک گوگل دودل برایش در نظر کرفت.

logo-samandehi