بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

اسماعیلی: وزارت فرهنگ نمی خواهد تصدی گری کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، بررسی صلاحیت محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار جلسه علنی نوبت بعدازظهر امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

اسماعیلی: وزارت فرهنگ نمی خواهد تصدی گری کند

طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق درباره هر یک از وزرای پیشنهادی، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوطه قرائت می شود.

موافقت کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی فرهنگ

حجت الاسلام مجید نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

در ادامه نمایندگان مخالف و موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ، نظرات خود را بیان کردند.

خانی: سوابق وزیر پیشنهادی فرهنگ ارتباط چندانی با بدنه این وزارتخانه ندارد

علی اصغر خانی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: سوابق وزیر پیشنهادی ارتباط چندانی با بدنه این وزارتخانه ندارد.

شریعتی: وزیر پیشنهادی فرهنگ چهره‌ای محبوب در میان جوانان انقلابی دارد

عفت شریعتی، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما به دنبال برنامه ریزی جهت تقویت فرهنگ اصیل اسلامی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم که وزیر پیشنهادی این امر را در برنامه های خود دیده است.

یزدی‌خواه: اسماعیلی چند پرونده مفتوح در دادسرای ویژه کارکنان دولت دارد

سید علی یزدی‌خواه، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرونده مفتوح در دادسرای ویژه کارکنان دولت دارد، گفت: اهالی فرهنگ و رسانه نسبت به حضور اسماعیلی در وزارت فرهنگ گارد گرفته‌اند که باید دلیل آن را بدانیم.

تقوی: وزیر فرهنگ به مشارکت پذیری در امر فرهنگ اعتقاد دارد

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: آقای اسماعیلی به مشارکت پذیری در امر فرهنگ کاملا اعتقاد دارد.

علیپور: سوابق و تحصیلات اسماعیلی مرتبط با حوزه فرهنگ‌ نیست

محمد علیپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: سوابق و تحصیلات وزیر پیشنهادی فرهنگ مرتبط نیست.

موحد: اسماعیلی تمامی ظرفیتش را برای حمایت از اصحاب فرهنگ به کار می‌گیرد

حجت الاسلام سیدمحمد موحد، نماینده کهگیلویه و بویراحمد به عنوانموافق اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اسماعیلی آمده تا تمام توان و ظرفیت‌های خود را برای حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به کار ببندد و اوضاع آنها را سامان ببخشد.

حسین پور: وزیر فرهنگ معتقد به چندصدایی در رسانه‌هاست

کمال حسین پور، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی فردی متعهد، متخصص، خوشفکر و معتقد به چندصدایی در رسانه‌ها است.

صالحی: برنامه وزیر پیشنهادی فرهنگ برای مقابله با شبکه‌ ماهواره‌ای جِم چیست؟

مسلم صالحی، نماینده مردم اقلید در مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نهاد خانواده توسط برنامه‌های معاند شبکه‌های خارجی تحت حمله قرار گرفته است. یک دختر یا پسر بچه پنج - شش ساله از صبح تا شب پای شبکه ماهواره‌ای جم می‌نشیند. برنامه شما برای مقابله با این وضعیت و شبکه‌ها چیست؟

پس از اظهارات مخالفان و موافقان، اسماعیلی؛ وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به دفاع از برنامه هایش پرداخت.

اسماعیلی: عرصه فرهنگ عرصه ولنگاری و سهل اندیشی نیست

محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفاع از برنامه هایش برای تصدی وزارت فرهنگ گفت: برخی دوست دارند دولت در عرصه فرهنگ موجودی ناتوان و بی اراده باشد که ما آن را قبول نداریم. عرصه فرهنگ در نظام اسلامی عرصه ولنگاری و سهل اندیشی نیست.

از ابتدای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، تاکنون صلاحیت ۱۴ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، دادگستری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است.

logo-samandehi