گمانه‌زنی‌هایی برای انتخاب معاونت هنری ارشاد

چند روز بعد از استقرار محمدمهدی اسماعیلی در سمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گمانه‌زنی‌ها و اسامی مختلفی در محافل غیر رسمی برای زیرمجموعه‌های مختلف مدیریتی وزارت خانه مطرح شده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مهر، با حضور محمدمهدی اسماعیلی در سمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم اسامی مختلفی به صورت غیر رسمی برای پذیرش مسئولیت‌های مختلف زیر مجموعه این وزارت خانه مطرح شده‌اند، اسامی که از برخی از آنها نیز به عنوان معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد می‌شود، معاونتی که به طور حتم یکی از پرحاشیه‌ترین و پرخبرترین حوزه‌های فعالیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش‌های مختلف است.

دفتر هنرهای تجسمی، دفتر امور موسیقی، اداره کل هنرهای نمایشی، دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری از جمله نهادهای مهم زیر مجموعه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که طی این سال‌ها با مسائل و رویدادهای مختلفی رو به رو بوده و مدیران هریک را با چالش‌ها و حاشیه‌های متعددی روبه‌رو ساخته‌اند. این در حالی است که در کنار این مجموعه‌ها، بنیاد فرهنگی هنری رودکی نیز جزو نهادهایی است که در ارتباط مستقیم با فعالیت‌های معاونت هنری یکی از کلیدی‌ترین و البته پرحاشیه‌ترین مجموعه‌هایی است که می‌توانیم در ارتباط با فعالیت‌های این معاونت به آن اشاره کنیم.

تجربه سال‌های گذشته استقرار وزیر در سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان داده که گزینه «معاونت امور هنری» یکی از مجموعه‌هایی است که تقریباً زودتر از بقیه معاونت‌های وزارت ارشاد معرفی می‌شود. این در حالی است که قبل و بعد از حضور محمد مهدی اسماعیلی در وزارت خانه مطابق معمول، گزینه‌های مختلفی به صورت غیر رسمی در محافل رسانه‌ای و هنری مطرح شده است. شرایطی که یا ممکن است اسامی آنها از بین گمانه زنی‌های موجود به تحقق بپیوندد یا نه یک گزینه دور انتظار که حتی اسمش نیز در فضای رسانه‌ای کشور مطرح نشده به عنوان معاون امور هنری به اصحاب فرهنگ و هنر معرفی شود. البته طبق شنیده‌های غیر رسمی، اسماعیلی معاون هنری خود را نیز تعیین کرده و قرار است طی روزهای آینده نسبت به معرفی رسمی آن اقدامات لازم را انجام دهد.

بر اساس گمانه زنی‌هایی که طی روزهای گذشته در محافل غیر رسمی مطرح شده؛ گزینه‌هایی چون محمد حسین ساعی رئیس دانشگاه سوره، محمد حسین نیرومند کارشناس فرهنگی و مشاور هنری وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد سرشار کارشناس فرهنگی و مدیر فعلی شبکه کودک سیما، حمید نیلی مدیر عامل سابق انجمن هنرهای نمایشی ایران و مدیر فعلی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، محمد مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، به عنوان گزینه‌های احتمالی معاونت امور هنری وزارت ارشاد مطرح شده‌اند.

برخی از اخبار غیر رسمی نیز از حضور سید محمد مجتبی حسینی معاون فعلی امور هنری وزارت ارشاد به عنوان رئیس جدید فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی پس از انتصاب معاون هنری جدید وزارت ارشاد یاد می‌کنند.

logo-samandehi