مجید رجبی معمار: وضع بودجه خانه هنرمندان خوب نیست

مدیر عامل خانه هنرمندان ایران با بیان اینکه در سال جاری هنوز هیچ کمکی از طرف وزارت ارشاد و شهرداری تهران به این مجموعه انجام نشده، می‌گوید: این روند طبیعی است چون در هر دو بخش با تغییر و تحول رو به رو بوده‌ایم.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، مجید رجبی معمار ادامه می‌دهد: وضعیت بودجه خانه هنرمندان امسال هم همچون سال گذشته نامساعد است و از این نظر با تنگناهای بسیاری رو به رو هستیم ولی منتظریم تا مدیران جدید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری مستقر شوند تا بتوانیم مذاکرات جدی‌تری درباره کمک‌های مالی به خانه هنرمندان و انجمن‌های هنری انجام بدهیم.

او با ابراز تاسف از شرایط معیشتی بخش بزرگی از جامعه هنری در دوران دشوار کرونا اضافه می‌کند: از پیگیری وزیر ارشاد برای کمک به هنرمندان استقبال می‌کنیم و امیدواریم بزودی کمک‌هایی به جامعه هنری و دارندگان هنر کارت انجام بشود که ظاهرا مصوبه دولت هم در این زمینه آمده است. به هر حال همه می‌دانیم در وضعیت فعلی، شرایط اقتصادی بسیاری از هنرمندان مساعد نیست و مجموعه کمک‌هایی که سال گذشته انجام شد، مبالغ ناچیزی بود. به همین دلیل امیدواریم مساعدت دولت هرچه زودتر عملیاتی شود.

رجبی معمار در ادامه با بیان اینکه همچنان تعطیلی فعالیت‌های حضوری خانه هنرمندان شامل اجرای نمایش‌ها و برپایی نمایشگاه‌ها ادامه دارد، از استقبال مخاطبان از برنامه‌های این مجموعه که به صورت لایو در فضای مجازی انجام می‌شود، ابراز خوشنودی می کند و می‌گوید: خوشبختانه این بخش از فعالیت‌های ما با استقبال خوبی رو به رو شده است و همچنان روزی دو لایو داریم. ضمن اینکه این برنامه‌ها به فاصله کوتاهی به صورت IGTV هم در دسترس است تا کسانی که موفق نشده‌اند از پخش زنده آنها استفاه کنند، با فاصله زمانی کوتاهی، بتوانند از این برنامه‌ها دیدن کنند.

او اضافه می‌کند: به هر حال تلاش کردیم در این تعطیلی طولانی مدت، خلاء برنامه‌های حضوری را جبران کنیم زیر ا در هر حال شرایط سختی است . هرچند که برگزاری نمایشگاه و اجرای نمایش‌ها باید به صورت زنده باشد و علیرغم اینکه واکسیناسیون روند سریع‌تری گرفته، ولی همچنان آمار درگذشتگان روزانه کرونا، بالاست که امیدواریم با واکسینه شدن بخش بزرگی از جامعه، فعالیت‌های فرهنگی و هنری هم بتواند از این رکود خارج شود و به توسعه بیشتری دست یابد.

logo-samandehi