افتتاحیه عظیم الجثه ی نمایشگاه انفرادی JR در تورین

هنرمند و عکاس فرانسوی JR اولین نمایشگاه انفرادی ایتالیایی خود را با نام "Déplacé∙e∙s" در تورین در 7 فوریه 2023 با اجرای گروهی که نقاشی های دیواری خود را از کودکان آواره در مناطق بحرانی به تصویر می کشد، افتتاح کرد.

به گزارش گالری آنلاین، این هنرمند در اینستاگرام خود: "امروز در تورینو برای اولین بار 5 طرح را همزمان در یک مکان دوباره متحد کردیم. 5 کودک پناهنده ای که در اوکراین، موریتانی، رواندا، کلمبیا و یونان ملاقات کردیم بالاخره می توانند با هم باشند تا این اقدام بزرگ را با بیش از 1400 شرکت کننده سازماندهی کنند... این پروژه Déplacé.es نام دارد و نمایشگاه فردا افتتاح می شود @gallerieditalia.'

این نمایشگاه رسمی که در Gallerie d'Italia راه اندازی می شود، 4000 متر مربع را پوشش می دهد و بیان های هنری مختلف JR را به نمایش می گذارد. آثار به نمایش گذاشته شده با هم، واقعیت امروزی را روشن می‌کنند و تأملاتی را در مورد بحران‌های بشردوستانه در سراسر جهان برمی‌انگیزند. این رویداد از 9 فوریه 2023 تا 16 ژوئیه 2023 ادامه خواهد داشت.

با شروع بیش از بیست سال پیش از بانلیه پاریس، JR هنر خود را به هر گوشه جهان معرفی کرده است - یعنی مداخلات عمومی و اجراهای عظیمی که تعامل و مشارکت جامعه را تشویق می کند. از فاولای برزیل گرفته تا زندانی با حداکثر امنیت در کالیفرنیا، از هرم لوور تا اهرام مصر و مرز بین مکزیک و ایالات متحده، هنرمند هرگز از پرداختن به جنایات و شکنندگی‌هایی که شاهد آن بوده است کوتاهی نمی‌کند.

logo-samandehi