برنده جایزه ۳۰ میلیونی سومین دوره هنر معاصر ویستا جمعه معرفی می شود

نمایشگاه ایده‌های برتر سومین جایزه ویستا با عنوان "خط سوم" در گالری ویستا دایر است و برنده آن جمعه 27 دیماه معرفی خواهد شد.

به گزارش گالری آنلاین، این روزها نمایشگاه ایده‌های برتر سومین جایزه ویستا با عنوان "خط سوم" در گالری ویستا دایر است. در این نمایشگاه ۹ ایده برتر ۱۰ هنرمند اولدوز نبی زاده، ایمان جسمی، ایسا رشید، حمیدرضا آزاد، ساناهین بابا جانیانس، سمیرا رحبانی، شانا عبدالهیان و احسان علیزاده، کلثوم صالحی، و هوفر حقیقی ارائه شده است.

عصر جمعه ۲۷ دی ماه ایده برتر و برنده جایزه ۳۰ میلیون تومانی در خانه هنرمندان معرفی می‌شود.

بهنام کامرانی (هنرمند و استاد دانشگاه) در جملاتی کوتاه ایده‌های راهیافته به جایزه ویستا سوم را تحلیل کرده است: سومین دوره مسابقه هنر معاصر ویستا به اسامى منتخب رسید. مى‌توان به وضوح دید که این گردهمایى پس از سه سال چطور بر ایده و ارایه هنر معاصر در ایران تاثیر گذاشته است. ایده محور بودن این مسابقه و آزاد بودن رسانه هنرى و نداشتن محدودیت سنی در آن ، به آثار خلاقانه و امروزى، عرصه ظهور مى‌دهد. در این دوره پس از بررسى دقیق و شمارش بیشترین راى به هر فرد ، ٩ اثر منتخب در لیست نهایى قرار گرفتند. اکثر آثار موقعیتى چیدمانى را براى ارایه برگزیده‌اند.

حمیدرضا آزاد چیدمان خود را با صدا و حجمى بوقى شکل همراه کرده تا به تاریخ اشاره‌اى تفکر برانگیز کند.

ساناهین باباجانیانس حجم‌هاى مقرنس شکل معمارى ایرانى را با نقاشى بناهاى مسیحى به هم آمیخته و آن را در حجمى مفهومى به نمایش مى‌گذارد.

ایمان جسمى در چیدمانش بر خصلت‌هاى ناب صداى اشیاء برگرفته از عبورِ تعاملى مخاطب تاکید مى‌کند.

هوفر حقیقى چشم اندازهاى خیالى اولیه تهران را با بازسازى و نام گذارى و فرآیندى موشکافانه به نمایش مى‌گذارد.

کلثوم صالحى ویژگى‌هاى درونى ساختارهاى معمارى و پوست حیوانى را در همنشینى بیانگرانه‌اى پیش رو قرار داده است.

سمیرا رهبانى بافته را در استقرارى درونگرایانه به نمایش در آورده است.

اولدوز نبى زاده به قالب‌هاى سرامیک‌هایش کارکرد و مفاهیم تازه‌اى داده و موقعیتى معمارانه به آنها بخشیده است.

شانا عبدالهیان و احسان علیزاده چیدمانى از ساختارى مارپیچ همراه با قارچ‌هاى دارویى در حال رشد را به نمایش در آورده‌اند تا مفاهیم آرمانشهر را به چالش کشند.

آیسا رشید با چیدمان خویش درک تازه‌اى از چشم انداز را ارایه مى‌دهد.

این آثار نمایانگر خلاقیت‌هاى تامل بر انگیز هنر امروز ایران است. هنرى که بر خلاف شرایط سخت و در حال تحولى که در آن است، پویا، متنوع و با انگیزه جلوه مى‌کند.

نمایشگاه خط سوم تا چهارم بهمن ماه در گالری ویستا دایر است اما آیین تجلیل از برگزیده این جایزه عصر جمعه ۲۷ دی ماه از ساعت ۱۷:۳۰ در سالن استاد جلیل شهناز برپا می‌شود.

logo-samandehi