ایسا رشید: جایزه ویستا مستقل است و زمینه رشد می شود

ایسا رشید می‌گوید متاسفانه شرایط برای هنرمندان جوان خیلی سخت شده است زیرا گالری‌ها باید مرحله نهایی کار را ببینند و بعد از آن وقت می‌دهند ولی جایزه ویستا با یک ایده به هنرمندان فرصت ارائه ایده می‌دهد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایران آرت، ایسا رشید، یکی از برگزیدگان راهیافته به سومین جایزه ویستا است که این روزها اثرش در نمایشگاه "خط سوم" در گالری ویستا به تماشاست.

او درباره ایده این اثر، گفت: من به عکاسی علاقه‌مند هستم و خیلی از عکس‌ها را جمع‌آوری می‌کنم به همین دلیل تلاش می‌کنم دنیا را از طریق عکس‌ها ببینم. خیلی از ما پاریس نرفتیم ولی برج ایفل را در عکس‌های مختلف دیدیم به همین دلیل هر کدام از دوستان من به که سفر می‌روند از جاهای مختلف برای من عکس می‌گیرند.

رشید در ادامه بیان کرد: چیزی که در عکس‌های مختلف دیدم این بود که من فقط بخشی از طبیعت یک منطقه را می‌بینم و اصلا نمی‌دانم یک رودی که در عکس می‌بینم به کجا می‌رود به همین دلیل ایده این کار به ذهنم رسید.

وی افزود: من طبیعت‌هایی را که در عکس دوست دارم می‌سازم یعنی طبیعتی که در یک عکس می‌بینم و با آن ارتباط برقرار می‌کنم آن را می‌سازم تا مانند من همه آن طبیعت را ببینند. ویژگی کار من این است که زمانی‌که فریم عکس بسته می‌شود اثر من هم تمام می‌شود یعنی اینکه مخاطب فقط از یک زاویه می‌تواند طبیعت را ببیند.

وی درباره برگزاری جایزه ویستا تاکید کرد: متاسفانه شرایط برای هنرمندان جوان خیلی سخت شده است زیرا گالری‌ها باید مرحله نهایی کار را ببینند و بعد از آن وقت نمایشگاه می‌دهند ولی جایزه ویستا با یک ایده که می تواند یک خط یا یک ماکت کوچک به هنرمندان فرصت ارائه ایده می‌دهد به همین دلیل بسیاری از هنرمندان جایزه ویستا را دوست دارند و برای آن ارزش قائل هستند.

ایسا رشید در پایان گفت: جایزه ویستا به عنوان یک رویداد هنری مستقل میان هنرمندان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است و سبب شده هنرمندان به فکر ایده‌های جدید برای ارائه باشند که این موضوع سبب رشد و پیشرفت هنر می‌شود.

نمایشگاه "خط سوم" تا چهارم بهمن ماه در گالری ویستا دایر است و آیین تجلیل از برگزیده سومین جایزه هنری ویستا عصر جمعه ۲۷ دی ماه ساعت ۱۷:۳۰ در سالن استاد جلیل شهناز برپا می‌شود.

logo-samandehi