ابراهیم حقیقی از جریان‌ساز نبودن جشنواره تجسمی فجر می گوید

ابراهیم حقیقی که دبیری دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر را بر عهده دارد، امیدوار است قیمت‌گذاری و فروش آثار هنرمندان که برای نخستین بار در این دوره اتفاق افتاده، منجر به رونق این جشنواره جوان شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، حقیقی در پاسخ به این پرسش که چرا جشنواره تجسمی فجر همانند سایر جشنواره‌های فجر آن‌گونه که باید جریان‌ساز نیست، خاطرنشان کرد: این موضوع همیشه در جلسات شوراهای جشنواره مطرح بوده است و امسال تلاش کردیم با ایجاد تغییراتی از جمله قیمت‌گذاری آثار در این مسیر حرکت کنیم که البته باید منتظر بمانیم و ببنیم که تجربه موفقی خواهد بود یا نه.

او ادامه داد: درباره جشنواره‌های سینما و تئاتر این اتفاق میافتد و هنرمندان پس از اینکه در جشنواره شرکت می‌کنند منتظر فروش آثارشان هستند؛ اما در حوزه تجسمی این اتفاق نمی‌افتاد، صرفا نمایشگاهی برگزار می‌شد، هنرمند اثرش را ارائه می‌داد و بعد به دنبال این می‌رفت که اثرش را در گالری‌های بفروشد. بر همین اساس هم امیدواریم که شاید قیمت‌گذاری و فروش آثار هنرمندان توسط جشنواره به نوعی عامل موفقیت و رونق جشنواره نیز باشد.

حقیقی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان به این موضوع امیدوار بود که جشنواره تجسمی فجر در سال‌های آینده به جشنواره‌ای جریان‌ساز تبدیل شود، پاسخ داد که اگر خیلی کار کنیم، بله!

دبیر دوزادهمین جشنواره تجسمی فجر درباره اینکه آیا حال و هوای عمومی جامعه می‌تواند روی جشنواره تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: فعلا درباره بازدیدکنندگان نمی‌توان اظهار نظر کرد و باید بعد از جشنواره در این زمینه صحبت کرد؛ اما حضور شرکت‌کنندگان به‌ویژه در رشته‌های نقاشی و عکاسی بسیار خوب بوده است و آثار این دوره از سال گذشته بهتر و بیشتر هستند. در واقع از نظر شرکت‌کنندگان کمبودی نداریم، اما از نظر بازدیدکنندگان هنوز نمی‌توان حرفی زد. شاید هم بازتاب خوب بودن آثار در جشنواره تجسمی باعث شود که مخاطبان جشنواره بیشتر شوند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: در این دوره در دو بخش عکاسی و نقاشی آثار خوبی به جشنواره آمده‌اند. در بخش عکاسی به درخواست دبیر عکس، مجموعه عکس را هم به آثار افزودیم که موفقیت‌آمیز بوده است و در بخش نقاشی نیز آثار نوآورانه و نوجویانه‌ای ارائه شده است.

logo-samandehi