تجربه متفاوت از مفهوم آشکار و پنهان در گالری طبیعت

اوا آلبارین و کریستین بوردیس، از پایه گذاران خلاقیت در معماری ساختمان های مسکونی solo houses، نمایشگاهی در فضای گسترده ای از مناطق ناهموار اسپانیای شرقی برگزار کردند.

به گزارش گالری آنلاین، این گروه از سال 2011 با معماران معروف و جوان در مسکونی سازی مناطق دور افتاده با خانه های کوچک همکاری کرده و در پروژه جدید خود نیز سطح وسیعی از فضای باز طبیعت را در اختیار هنرمندان قرار داده است تا با پروژه ای مواجه شده و تجربه ای کنند که به مراتب فراتر از چیزی است که فضای گالری استاندارد و عادی برای آن ها به ارمغان می آورد. هکتور زامورا هنرمند مکزیکی در بخشی از این ابتکار، سازه آجری دایره ای شکل و سرگرم کننده ای را با عنوان "حقیقت همواره در لفافه ظاهر می شود." به نمایش گذاشته بود.

این اثر تحت تأثیر و بیانگر لابیرنت شهر باستانی knidos است، لابیرنتی دایره ای شکل در قطعه سنگی از مرمر سیاه حکاکی شده است. این کار بر خلاف لابیرنت های غربی که از مسیرهای تودرتو و پیچیده ساخته شده اند؛ از یک مسیر دایره ای شکلی که به مرکز آن منتهی می شود، تشکیل شده است و بدون داشتن مسیرهای فرعی یا میانبر از همان مسیر باز می گردد.

دیوارهای آجری مشبک که تا حدی مانع دید بازدیدکننده از داخل و خارج می شود و درک جدیدی بین پنهان و آشکار ارائه می دهد. دیوارهای نیمه شفاف با نفوذپذیری بصری، تضادی مفهومی با نماد شناسی لابیرنت های کلاسیک که دیوارهای آن بطور کامل دید بازدیدکننده را مسدود می کند، ایجاد کرده و از گردشگران می خواهد تا در جستجوی مرکز دایره از میان آن عبور کنند.

logo-samandehi