نمایشگاهی از چشم انداز آثار طبیعی و ساخت انسان در کنارهم



عربستان صعودی برای نخستین بار نمایشگاهی از آثار چیدمان با تاکید بر رابطه طولانی و همزیستی بین محیط زیست و راه های ارتباطی تجاری این منطقه برگزار کرده است.

به گزارش گالری آنلاین، نمایشگاه Desert X AlUla تا 7 مارس 2020 در عربستان سعودی برگزار شد. این نمایشگاه هنری چیدمان تعاملی از 14 هنرمند را در خود جای داده و هنرمندان مختلف از سراسر جهان گرد هم آمدند تا ایده و افکار خود را در باره شرایط محیطی، بافت تاریخی و جوامع اطراف این بخش باستانی به نمایش بگذارند. این نمایشگاه عمومی به ریاست raneem farsi و aya alireza ، نمایشگاه گردانان سعودی و همراهی neville wakefield ، مدیر هنری نمایشگاه Desert X AlUla برگزار شده است. این نخستین نمایشگاهی است که با این سبک در عربستان سعودی برگزار شده است.

چیدمان گسترده " desert X " واکنشی به چشم انداز و شرایط ویژه این بخش مهم تاریخی است . دره های ماسه ای AlUla احاطه شده توسط صخره های مرتفع از جنس ماسه سنگ، در طول هزاران سال مسیر ارتباطی میان فرهنگی به شمار می رفته که در تجارت عربستان نقش داشته و قاره های آسیا، آفریقا و اروپا را به هم متصل می کرده است. این چشم انداز آثار طبیعی و ساخت انسان را در کنارهم قرارداه است و رابطه طولانی مدت و همزیستی بین محیط زیست و تمدن هایی را که این مسیر فرهنگی را ساخته اند، نشان می دهد. Raneem Farsi ، سرپرست نمایشگاه desert X AlUla ، در توضیحات خود می گوید :" هنرمندان در مرکز توجه این نمایشگاه قرار گرفته اند تا در پرورش تبادل و گفتگو ی هنری میان قاره ای سهیم باشند. تنوع در پیشینه، مفاهیم و مضامین موجود در این نمایشگاه بر قدرت هنر در برقراری تبادل فرهنگی در ورای مرزهای جغرافیایی تاکید می کند. نمایشگاه desert X AlUla در کنار هنرمندان بین المللی و منطقه ای، این امکان را در اختیار جامعه هنری پویای عربستان سعودی قرار می دهد تا مخاطبان جدیدی برای هنر معاصر در این کشور پرورش دهد. بسیاری از آثار به نمایش گذاشته شده برگرفته از لایه های مختلف تاریخی است که به این منطقه شکل داده و با برگزاری این نمایشگاه ها برای رسیدن به آینده ای فراگیر از طریق هنر تلاش می کنیم. "



logo-samandehi