تجربه نو الهی در چیدمان LUX NOVA

دعوت از مخاطب برای حضور در مرکز اثر هنری با غرق کردن وی در دایره ای از نور تابیده شده از پنجره های کلیسا، اثر اجرا شده در جشنواره یک روزه نور در شهر Roskilde بود.

به گزارش گالری آنلاین، جشنواره یک روزه نور در شهر roskilde، توسط کلیسای جامع roskilde برای lysfest 2020 برگزار شد و استودیوی هنری SIIKU چیدمان "LUX NOVA" را در این رویداد تحقق بخشیده است.

این اثر که در تاریخ 24 ژانویه سال 2020 نمایش داده شد، پیش بینی شده بود که نور از پنجره های عظیم كلیسای كتیبه ای، بر روی دایره ای در میدان عمومی قرار بگیرد و از رهگذران دعوت شود تا نور «الهی» را تجربه كنند.

کلیسای roskilde در قرن دوازدهم و سیزدهم ساخته شده و به عنوان یکی از اولین کلیساهای گوتیک ساخته شده از آجر به رسمیت شناخته شده است. این بنا از نظر فرهنگی نیز حائز اهمیت است، زیرا در حدود40 قبر سلطنتی و تابوت در آن جای گرفته است.

استودیوی هنری SIIKU، برای اینستالیشن از پنجره های بزرگ قوسی روبروی میدان کلیسا در ارتفاعات اصلی استفاده کرد، چراغ LED از پایین پیش بینی شده بود.

بیننده در میدان عمومی توسط دایره بزرگ ساخته شده از آلمینیوم غرق در نور میشد و اثر، مخاطب را به حضور در مرکز صحنه دعوت می کرد..


منبع: designboom

تهیه: بهاره زالی

logo-samandehi