نگاهی به آرشیو MoMA از ورای هوش مصنوعی

رفیک آنادول مجموعه عظیم MoMa را به تصاویری مبتنی بر هوش مصنوعی و NFT تبدیل می کند.

به گزارش گالری آنلاین، از 19 نوامبر تا 5 مارس 2022، هنرمند Refik Anadol "بدون نظارت" را در موزه هنر مدرن (MoMa) در نیویورک ارائه خواهد کرد. این چیدمان در مقیاس بزرگ دارای آثار هنری دیجیتالی است که از هوش مصنوعی برای تفسیر مجدد بیش از 200 سال هنر از مجموعه MoMA استفاده می کند. از نقاشی‌ها و عکس‌ها گرفته تا ماشین‌ها و بازی‌های ویدیویی، مجموعه آثار موزه به تصاویر انتزاعی مبتنی بر هوش مصنوعی ترجمه می‌شود که بینندگان را در تصاویری شگفت‌انگیز غرق می‌کند.

Unsupervised بخشی از پروژه در حال انجام استودیو Refik Anadol Machine Hallucinations است که زیبایی‌شناسی داده‌ها را بر اساس خاطرات بصری جمعی بررسی می‌کند. از آغاز پروژه در سال 2016، این هنرمند و تیمش داده‌ها را از آرشیوهای دیجیتال و منابع عمومی جمع‌آوری کرده و با مدل‌های طبقه‌بندی ماشین یادگیری پردازش می‌کنند. در مورد Unsupervised، تیم تصمیم گرفت 138151 قطعه ابرداده از مجموعه موزه مشهور را در ذهن یک ماشین پردازش کند.

آنادول برای به تصویر کشیدن «توهمات» دگرگون‌کننده ماشین از هنر مدرن در فضایی چند بعدی، یک مدل هوش مصنوعی منحصربه‌فرد را با زیرمجموعه‌های آرشیو مجموعه هنری MoMA آموزش می‌دهد و جاسازی‌هایی در ابعاد 1024 ایجاد می‌کند. سپس مجموعه داده های تصاویر مرتب شده در دسته های موضوعی دسته بندی می شوند تا زمینه معنایی داده ها را بهتر درک کنند.

تصاویر انتزاعی مبتنی بر هوش مصنوعی و فرم‌های حاصل از یادگیری بدون نظارت ماشین در مورد هنر مدرن توسط آرشیو مجموعه موزه دیکته می‌شوند و با نمایشگاه ویژه آثار هنری جدید در MoMA در پاییز امسال هماهنگ می‌شوند. بدون نظارت دائماً فرم‌های جدیدی را روی دیوار رسانه‌ای در مقیاس بزرگ با ابعاد تقریباً 24 × 24 فوت در لابی Gund در طبقه اول موزه ایجاد می‌کند.

logo-samandehi