معماري خيالي در دنياي متاورس

رديف، عنوان پروژه معماري در متاورس است که خانه هايي منحصربفرد را همراه با آثار هنري NFT در آنها معرفي ميکند.

به گزارش گالري آنلاين، تيم الکساندر کارگزار املاک و مستغلات، با شرکت توسعه املاک متاورس Everyrealm همکاري ميکند تا پروژه «The Row» را (که يک انجمن املاک متاورس خصوصي و مختص اعضايي که داراي آثار تخيلي طراحي شده توسط هنرمندان است) راه اندازي کند. The Row توسط Alexander Team و Everyrealm توسعه داده مي شود و بر روي پلتفرم دنياي متاورس Mona راه اندازي مي شود.

جانين يوريو، مديرعامل Everyrealm ميگويد: متاورس هيچ حالت فيزيکي و محدوديتي جز نبوغ انسان ندارد. در «The Row» هنرمنداني را گرد هم مي آورد که بيشتر به خاطر مناظر معماريشان شناخته ميشوند و مجموعه داراني که به دنبال يک اقامتگاه منحصربه فرد و محدود هستند.»

در The Row مجموعه اي محدود از 30 مکان ديدني معماري سه بعدي خواهد بود که هر کدام به عنوان يک NFT تکي به فروش مي رسد که توسط هنرمنداني از جمله دانيل آرشام طراحي شده است.

برنامه make room for us از six N. Five’ يک پروژه معماري در جهان ديجيتال است که نه تنها پيشنهاد مي کند معماري را با طبيعت تطبيق دهد، بلکه از پشيماني انسان براي آسيب هايي که در دنياي فيزيکي ايجاد کرده ايم صحبت مي کند. اکنون نوبت ماست که خود را با آنچه هميشه وجود داشته وفق دهيم.آنها از طريق طرحهاي تطبيقي که ارگانيسمهاي سلولي را تقليد ميکنند، يک سيستم معماري را پيشنهاد ميکنند که با طبيعت در يک اکوسيستم خيالي از صخرهها، کوهها و مناظر رويايي مجازي تعامل دارد. اين کاوش چيزي نيست جز روايتي ترجمه شده به مفاهيم بصري که هدف آن يادگيري و پاسخگويي به طبيعت ماست، تا جايي که خود را در خانه حس کنيم.

الکسيس کريستودولو

استوديو الکسيس کريستودولو پيشتاز و پيشگام زيبايي شناسي معماري خيالي در سراسر جهان است. اين اثر براي لذت بردن و انتقال حس معنوي فرد به ماهيت ديجيتال طراحي شده است.اين اثر حول تضاد ساده گرانش در نقاط مختلف روز ساخته شده – هر نسخه از ميراژ لحن منحصر به فردي را براي تقليد از موقعيت خورشيد در حالي که در بالا شناور است به نمايش مي گذارد. کريستودولو از همه ميخواهد که تجربه وجود مجازي خود را در ميراژ شروع کنند.

زيبايي شناسي بي سابقه دانيل آرشام حول مفهوم باستان شناسي تخيلي او مي چرخد. خانه آرس به عنوان يک مصنوع از دنياي باستان ظاهر مي شود. مجسمه آرس در مقياسي تاريخي است که مي توان در آن سکونت کرد. مادي و قابل لمس بودن نماي بيروني کار، پالت رنگي داخلي را نشان ميدهد، بنابراين آرشام پنج حالت مختلف از خانه آرس را ايجاد کرده است که همه آنها داراي خاصيت کريستالي منحصر به فرد هستند: آمتيست، کوارتز، پيريت و خاکستر آتشفشاني.اين مواد قصد دارند شمارا به تفکر در مورد سن و زمان وادارند.

آرشام توضيح ميدهد: «هنگامي که متاورس توسعه مييابد، ميتوانم تصور کنم که اين قطعات معماري به عنوان مکانهاي باورنکردني براي سکونت ساخته ميشوند. در نسخه هاي اوليه، من آثار هنري خودم را در اين فضا قرار داده ام، اما ميتوان تصور کرد که يک مجموعه دار، آثار هنري ديگر هنرمندان بومي ديجيتال يا آثار هنرمنداني را که عمدتاً در دنياي فيزيکي خلق ميکنند، در مجموعه خود قرار ميدهد.

«من حالت هاي بسيار دقيقي از چگونگي وجود اين اثر، نحوه حرکت شما، عبور نور از آن، و احساس آن در زمانهاي مختلف روز ايجاد کرده ام. اين واقعا يک راه جادويي براي ايجاد معماري در متاورس است»

آندرس ريزينگر يک مانيفست بصري در مورد تصوير ديجيتالي معماري ارائه مي دهد. معماري سنتي به عنوان اجازه مي دهد يک زيستگاه طولاني مدت داشته باشد. اين ماندگاري با منسوخ شدن مسکن هاي معمولي در متاورس به چالش کشيده مي شود. خانه مجازي رايزينگر فارغ از دغدغه‌هاي فضايي، تلاش مي‌کند از بي‌معنايي، کسالت، ترس وجودي و پوچي جلوگيري کند. او محرک ترين شرايط ممکن را ايجاد مي کند: فضايي بودن اثر، اتمسفر و معماري پروژه، تراکم زمان غوطه وري در فضاي اثر را افزايش مي دهد و تجربه سکونت را بالا مي برد.

پیمایش به بالا