نمايشگاهي با هدف بررسي آثار جعلي

«هنر و مصنوع» عنوان نمايشکاه گالري کورتالد لندن است که نقاشي‌ها، طراحي‌ها و مجسمه‌هايي را گرد هم مي‌آورد که يک چيز مشترک دارند: اصل نيستند.  

Forgery in the manner of John Constable, Seascape

به گزارش گالري آنلاين، اين نمايشگاه که 17 ژوئن افتتاح مي‌شود، آثار جعلي که تا کنون تقلبي بودن آنها ثابت شده است، گرد هم مي آورد. به عنوان مثال تابلوي قرن پانزدهمي که باکره و کودک را به تصوير مي کشد، جعلي دهه 1920 به سبک بوتيچلي است. همچنين اثر ديگري که منظره دريايي آبرنگ اثر جان کنستبل را نشان مي دهد، يک تقلب است.

اين نمايشگاه بيشتر نمايشي درباره جعل هنري است تا تحقيقي در مورد ارزش هنري. کيوريتورهاي نمايشگاه، کارن سرس و راشل هاپوينو در عوض تلاش مي‌کنند تا ارزش تاريخي و زيبايي‌شناختي تقلبي‌ها را نيز کشف کنند.

آنها در بيانيه مشترکي به آرت نت نيوز گفتند: «اگر اين نقاشي از ميکل آنژ باشد، به درک ما از تکامل او به عنوان يک طراح مي‌افزايد. اگر نقاشي توسط يک جاعل باشد، داستان کاملاً متفاوتي را روايت مي‌کند و به عنوان يک ابزار آموزشي براي دانشجويان و محققان ما ارزش دارد. بررسي دقيق خطوط يک جاعل و مقايسه آنها با خطوط ميکل آنژ ما را وادار مي کند تا نقشه کشي هر هنرمند را در نظر بگيريم.

آنها افزودند که برخي از تقلبي‌ها نيز از آثار هنرمنداني ساخته شده است که امروزه کمتر شناخته شده‌اند، که نشان مي‌دهد اين هنرمندان احتمالاً «در زمان خود بسيار محبوب‌تر بودند تا بازاري براي جعل ايجاد کنند.

براي اين اهداف آموزشي است که اين گالري به عنوان يک موسسه آموزش تاريخ هنر و حفاظت، در طول سال ها آثار جعلي را جمع اوري کرده است،. برخي از قطعات به عنوان کلاهبرداري هاي بي سابقه اهدا شد که قرار بوده مطالعه شوند.

Jacob Savery I, Forgery in the manner of Pieter Bruegel the Elder, Rocky landscape with a castle (c. 1590)

Umberto Giunti, Forgery in the manner of Sandro Botticelli, Virgin and Child (1920s)

Han van Meegeren, Forgery in the manner of Dirk van Baburen, The Procuress (c. 1930)

پیمایش به بالا