فراخوان ششمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی

فراخوان ششمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با محوریت ترویج فرهنگ اصالت و کاربرد در صنایع‌دستی منتشر شد.

به‌ گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران، آشنایی با هنرمندان جوان و کشف استعدادهای نو در عرصه صنایع‌دستی و ایجاد فضایی برای مواجهه بی‌واسطه مخاطبان با آثار صنایع‌دستی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان شده است.

«نمایش و تجلیل از آثار کاربردی که در زندگی امروز جریان دارد» و «رویش دوباره سرو» (فرزندان ادامه‌دهنده راه پدر) در شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی دو بخش ویژه‌ای هستند که به این دوره از جشنواره اختصاص یافته است.

بر اساس این فراخوان، آثار باید مبتنی بر شیوه‌های تولید دستی خلق شده باشد و مهم‌ترین شاخص انتخاب آثار وجود متمایز صنایع‌دستی از لحاظ طراحی، کیفیت اجرای اصالت، هویت و کاربرد خلاقانه است.

هر هنرمند مجاز به تحویل سه اثر از جدیدترین محصولات هنری خود است. البته آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های فجر پیشین به نمایش در آمده باشد، ضمن این که آثار ارسالی باید دارای شناسنامه (نام اثر، تکنیک، مواد اولیه استفاده شده و نام سازنده اثر) باشند.

متقاضیان می‌توانند تصاویر آثار خود را به همراه اطلاعات اثر شامل نام اثر، تکنیک، نام سازنده اثر، شهر و شماره ثابت و همراه و نشانی دقیق پستی، تا تاریخ ۸ بهمن ۱۴۰۰ به آدرس اینترنتی جشنواره Fajr.handicrafts@gmail.com ارسال کنند.

انتخاب آثار در دو مرحله انجام می‌شود که در مرحله اول تصاویر بررسی شده و در مرحله دوم اصل آثار به انتخاب داوران، به نمایشگاه راه خواهد یافت. پذیرفته شدگان آثار در مرحله اول به معنای راه‌یابی به نمایشگاه نیست و آثار نهایی در مرحله دوم توسط هیئت داوران انتخاب خواهند شد و به بخش نمایش راه می‌یابند.

نتایج اولیه جشنواره ۱۲ و ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ اعلام می‌شود و مهلت تحویل آثار به دبیرخانه ۱۶ و ۱۷ بهمن امسال در نظر گرفته شده است.

محل تحویل آثار و محل نمایش آثار برگزیده موزه ملی ایران بخش دوران اسلامی خواهد بود و مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ۱۸ بهمن و مراسم اختتامیه آن ۲۴ بهمن است.

ساعات بازدید از نمایشگاه آثار منتخب ۱۰ الی ۱۶:۳۰ به جز پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل در نظر گرفته شده است.

به شش هنرمند برگزیده نشان سرو سیمین ویژه جشنواره فجر صنایع‌دستی به همراه جایزه غیرنقدی و به و شش هنرمند برگزیده دیگر دیپلم افتخار و جایزه غیرنقدی اعطا می‌شود.

متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۱۰۶۳۴۱۹، ۰۲۱۶۱۰۶۳۴۲۱ و ۰۲۱۶۱۰۶۳۷۱۷ تماس بگیرند و یا به دبیرخانه جشنواره واقع در ساختمان مرکزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به آدرس تهران، خیابان آزادی تقاطع بزرگراه یادگار امام (ره) مراجعه کنند.

logo-samandehi