فراخوان اولین رویداد مسابقه ملی شخصیت پردازی

در این رویداد مسابقه ملی، استعدادهای شخصیت‌‌ پردازی و خلاق ایرانی، به رقابت در طراحی شخصیت‌ و شخصیت‌ پردازی برای ترویج جاذبه‌های باستانی، تمدنی، هویتی، فرهنگی و اقلیمی کشورمان خواهند پرداخت و توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،‌ برای هدایت هدفمند فعالیت‌های گردشگری برگزیده خواهند شد.

مرحله اول: قبل از ثبت نام

شخصیت مورد علاقه ت رو طراحی کن!

برای ثبت نام در این رویداد لازمه یک یا چند شخصیت طراحی کنید، تو ذهنتون بهش جون بدین و براش قصه بسازین. به ویژگی‌هایی که شخصیتتون رو متمایز می‌کنه و جزئیات رفتاری اون فکر کنین. تصویر شخصیتتون رو ترسیم کنین. باید بتونین تو چهار فریم صفات، ویژگی‌ها و جزئیات اونو را به تصویر بکشید

مرحله دوم: ثبت نام

تو پارسونا ثبت نام کنید!

قصه شخصیت‌تون رو برای ما تعریف کنید. تصویرش رو به همراه چهار فریم معرفی شخصیت برای ما بفرستین و منتظر اعلام رای هیئت انتخاب باشین.

مرحله سوم: منتورینگ

تو دوره منتورینگ شرکت کنید!

بعد از این که شخصیتتون انتخاب شد، باید تو دوره های منتورینگ شرکت کنین. شخصیتتون و قصه ش رو پرورش بدین و به شخصیت و داستان نهایی برسین. شخصیت و داستان نهایی،‌ تکلیف فینالیست شدن یا نشدن شما رو مشخص می‌کنه.

مرحله چهارم: پیچینگ

شخصیت و داستانش رو نشون بده!

توی یک رویداد بزرگ با حضور فینالیست‌ها، داوران، مسئولین و رسانه‌ها، شخصیت و داستان اون رو به نمایش می‌گذاریم و سه تا از فینالیست‌ها برگزیده می‌شن. اگه شما به همراه شخصیت و داستانتون، یگی از اون سه فینالیست برتر باشید، برنده تندیس رویداد یا دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰، ۳۵ یا ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی می‌شین و شخصیتتون می‌تونه وارد مرحله تولید محصولات فرهنگی ترویجی میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی ایران بشه.

شخصیت چیست؟

شخصیت، مفهومی فرهنگی و دارای عناصر و ویژگی‌های هویتی است که با حضور در محصولات فرهنگی مختلف، پیام‌ها و محتواهای فرهنگی را به مخاطب منتقل می‌نماید. شخصیت‌، به دلیل دارا بودن ویژگی‌های هویتی و با در اختیار داشتن روایت و داستان، سکوی توسعه زنجیره محصولات فرهنگی در جامعه است.

شخصیت ترویجی چیست؟

در صورتی که روایت متعلق به شخصیت، در راستای ترویج و تبلیغ موضوعات ارزشمندی برای جامعه قرار گیرد، این شخصیت، نقش ترویج کننده داشته و با عنوان شخصیت ترویجی شناخته می‌شود. حضور شخصیت ترویجی در محصولات فرهنگی، به‌گونه‌ای است که موضوعات مورد نظر را برای مخاطب ترویج می‌کند.

پیچینگ شخصیت چیست؟

پیچینگ شخصیت، جلسه‌ای است که در آن، شخصیت‌های طراحی شده و داستان خلق شده به وسیله آن شخصیت، در حضور مقامات دولتی، مسئولین رویداد و داوران به منظور ارزیابی و انتخاب شخصیت‌های برگزیده، معرفی می‌شوند.

جوایز:

نفر اول: تندیس جشنواره/ ۵۰ میلیون تومان

نفر دوم: دیپلم افتخار/ ۳۰ میلیون تومان

نفر سوم: دیپلم افتخار/ ۲۰ میلیون تومان

زمان بندی:


مهلت ثبت نام و ارائه‌ی طرح‌ها: تا ۱۰ مهر ماه
داوری اولیه و معرفی منتخبین: هفته دوم مهر ماه
برگزاری دوره منتورینگ و معرفی فینالیست‌ها: هفته سوم و چهارم مهر ماه
رویداد پایانی (پیچینگ) و معرفی برگزیدگان: هفته دوم آبان ماه


جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi