فراخوان جشنواره ادبی هنری «عکس‌نگار»

نخستین جشنواره ادبی هنری «عکس‌نگار» در سه بخش و برای دو گروه از مخاطبان (کانونی و آزاد) در حال برگزاری است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موضوع‌های جشنواره ادبی هنری «عکس‌نگار» نیز شامل خانه‌های قدیمی، محیط زیست، قهرمان من، خانواده‌ من و فضای مجازی است و از میان مخاطبان کانونی گروه‌های سنی نونگاه (۱۲+)، نوجوان (۱۵+)، اعضای ارشد کانون (۱۹ تا ۲۲ سال)، بزرگسال (ویژه‌ مربیان و کارشناسان کانون) می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

بخش اول جشنواره ویژه اعضای انجمن شاعران و نویسندگان نوجوان، مربیان و کارشناسان ادبی کانون است. در این بخش تعدادی از عکس‌های برگزیده مهرواره‌های عکاسی سال‌های گذشته، با توجه به موضوع‌های جشنواره، از سوی دبیرخانه‌ جشنواره انتخاب شده و به استان‌ها ارسال می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند ضمن انتخاب یک یا چند عکس از میان عکس‌های ارسالی، شعری کوتاه با الهام از آن بنویسند. (فایل عکس‌های انتخابی در گالری مجازی سایت kpf.ir قابل دسترسی است.)

بخش دوم جشنواره ویژه‌ اعضای انجمن عکاسان نوجوان، مربیان و کارشناسان هنری کانون است. در این بخش شرکت‌کنندگان می‌توانند با الهام از عکس‌هایی که خودشان گرفته‌اند و با توجه به موضوع‌های ارائه شده، قطعه‌ ادبی یا نثر کوتاه (حداکثر در ۵۰ کلمه) بنویسند.

بخش سوم ویژه مخاطبان آزاد (غیرکانونی) است. گروه سنی مخاطبان بخش آزاد ۱۲ تا ۱۸ سال است و ارسال آثار در این بخش صرفا از طریق نشانی ایمیل jashnvare@kpf.ir امکان‌پذیر است.

تقویت و پرورش نگاه و توجه به پدیده‌های محیط پیرامون، کشف و پرورش استعدادهای ادبی و هنری نوجوانان و توجه دادن مخاطبان به دوستی، همبستگی و مشارکت در فعالیت‌های گروهی از اهداف کلی و ایجاد بستری مناسب برای برقراری ارتباط متقابل عکاسی و ادبیات، توجه دادن مخاطبان به بهره‌گیری از هنر عکاسی برای خلق آثار ادبی و تشویق مخاطبان به مطالعه و پرورش نگاه خلاق و جستجوگر آن‌ها اهداف جزئی این جشنواره است.

مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره ادبی هنری «عکس‌نگار» از سوی آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا ۱۰ آبان تمدید شد.

علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره ادبی هنری «عکس‌نگار» می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به فراخوان جشنواره مراجعه کنند و برای ارتباط با دبیرخانه جشنواره با شماره‌های ۰۲۱۸۸۹۷۱۲۸۸، ۰۲۱۸۸۹۷۱۲۸۹ و ۰۲۱۸۸۹۵۴۸۶۶ مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تماس بگیرند.


فراخوان نخستین جشنواره ادبی هنری «عکس‌نگار»

عکس‌های جشنواره ادبی هنری «عکس‌نگار»

logo-samandehi