فراخوان هفتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی

فراخوان هفتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی با موضوع «زندگی جاری‌ست...» ویژه همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این رویداد هنری در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، سفالگری و مجسمه‌سازی، عکاسی و هنرهای بومی و سنتی برگزار خواهد شد.

مربیان هنری، کارشناسان مسئول هنری و کارشناسان هنری و سایر همکاران کانون (فرهنگی، ادبی، اداری، خدمات، مدیران و معاونان) می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

بر اساس این فراخوان در بخش نقاشی علاقه‌مندان می‌توانند با تکنیک آزاد و پرهیز از اجرای کلاژ برجسته به خلق اثر بپردازند.

هم‌چنین در رشته‌ خوشنویسی می‌توانند با تکنیک‌های خط تحریری، خط درشت نستعلیق، خط دوم نسخ، ثلث و شکسته نستعلیق و نقاشی‌خط آثار خود را ارسال کنند.

در همین حال در هنر سفال‌گری و مجسمه‌سازی با تکنیک آزاد بدون افزودن پارچه، کاغذ یا مواد دیگر به جسم گلی و خودداری از رنگ‌آمیزی، آثار خلق کنند.

همچنین در رشته‌ عکاسی که به‌صورت تک‌عکس و مجموعه‌عکس برگزار می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند با دوربین عکاسی یا گوشی تلفن همراه خود تصویر بگیرند و در هفتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی شرکت کنند.

شرکت‌کنندگان در بخش هنرهای بومی و سنتی نیز می‌توانند رودوزی‌های سنتی‌، دست‌بافته‌های سنتی، دست بافته‌های داری، صنایع چرم، صنایع چوبی، صنایع حصیری، صنایع فلزی و عروسک‌های سنتی را برای دبیرخانه این رویداد هنری ارسال کنند.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد تا روز ۲۰ آذر ۱۴۰۱ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه به نشانی تهران، خیابان دکترفاطمی، خیابان حجاب، جنب هتل ورزش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری، واحد کارشناسی هنری ارسال کنند و در صورت نیاز به آگاهی بیشتر با شماره ۸۸۹۷۱۲۸۹ یا ۸۸۹۷۱۲۸۸ داخلی ۱۱۹ تماس بگیرند.

هفتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی با هدف فراهم آوردن زمینه برای کشف، پرورش و شکوفایی خلاقیت‌های هنری همکاران و همچنین شناسایی مربیان و کارشناسان خلاق در رشته‌های هنری، فراهم آوردن زمینه ارتقاء مهارت و توانمندی مربیان، ایجاد فضای رقابت سالم بین همکاران مراکز کانون، تشویق و انگیزه‌بخشی به همکاران و انعکاس توانمندی و ظرفیت‌های هنری همکاران کانون، برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود قرار است پس از داوری و اعلام برگزیده‌های هفتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی در بهمن ۱۴۰۱ آثار برتر در قالب نمایشگاهی تا پایان سال در معرض دید عموم قرار گیرد.

طراحی پوستر هفتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی را احمد اللهیاری، مربی مسئول فرهنگی مرکز رستم‌آباد استان گیلان برعهده داشته است.


فراخوان هفتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی کانون

logo-samandehi