فراخوان طراحی فضای محیطی فرهنگسرای ارسباران

فرهنگسرای ارسباران فراخوان «هنر چیدمان» را با دعوت از هنرمندان و علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی، جهت فضاسازی (اینستالیشن آرت) و نمایش هنرهای متنوع بصری در این فرهنگسرا را منتشر کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه3، فرهنگسرای ارسباران در راستای توجه به هنرهای نوگرا در حوزه‌ هنرهای تجسمی و بهره‌مندی از فضا و امکانات موجود و ظرفیت هنری علاقمندان، در نظر دارد نمایشگاهی ثابت در محیطی خارج از فضای رسمی نگارخانه ­های موجود را با اعلام فراخوان «هنر چیدمان» (اینستالیشن آرت) جهت نمایش هنرهای متنوع بصری از سوی اساتید، دانشجویان و عموم هنرمندان،برگزار کند.

از جمله اهداف برگزاری این رویداد هنری می توان به تمهید و فراهم آوردن زمینه ­های خلق و ایجاد طرح­ ها و تجربه های جدید و آثار نوگرا، امکان آفرینش و اجرای ایده­ های جدید با استفاده از زبان هنر، ایجاد تعامل اجتماعی بین هنرمندان رشته­ های متفاوت، شناسایی استعدادهای خلاق فعال در عرصه هنرهای نو و ایجاد فرصت بروز ایده ­های خلاق با شیوه ­های بیانی متنوع و متناسب با محیط فرهنگسرا اشاره کرد.

فضای محیطی و داخلی فرهنگسرای ارسباران که به ­­عنوان "باغ پرندگان" شناخته می­ شود، فضای اصلی ایجاد و برگزاری این نمایشگاه است که هنرمندان و علاقمندان هنرهای تجسمی می­ توانند با ارائه طرح و ایده، در جهت فضاسازی (هنر چیدمان یا اینستالیشن آرت) و نمایش هنرهای متنوع بصری، اثر خود را در نمایشگاه ثابت محیط داخلی فرهنگ­سرا، در معرض دید عموم قرار دهند.

امکان شرکت در این فراخوان هم به صورت فردی و هم به صورت گروهی امکان‌پذیر است؛ که با ارزیابی طرح و ایده‌های ارائه شده و با نظر کارشناسان، بهترین طرح پیشنهادی انتخاب و در اجرای بخشی از ایده و طرح برگزیده، مشارکت و ایده اجرا شده به عنوان اثری ثابت و دائمی در محیط فرهنگ سرای ارسباران با نام و شناسنامه فرد یا گروه هنری ثبت و امکان بازدید عمومی را به عنوان نمایشگاهی دائمی خواهد داشت و به اثر برتر جایزه نقدی هداء می‌شود.

همچنین فرهنگسرای ارسباران از طرح و ایده های نو، و پیشنهاد مناسب برای بهره مندی و ایجاد نمایشگاه ثابت استقبال کرده و آن­ها را در اولویت قرار خواهد داد. گفتنی است طرح و ایده پیشنهاد دهندگان مستلزم اجرا توسط خود ارائه دهنده بوده و فراخوان فوق شامل دو بخش طراحی و اجرا است.

موضوع فراخوان کاملا آزاد است و نقاشان، مجسمه­ سازان، طراحان گرافیک، تصویرگران، معماران، طراحان صنعتی و هنرمندان فعال در هنرهای محیطی و کلیه رشته های هنری به صورت فردی یا گروهی با رعایت الزامات و مقررات اعلام شده در فراخوان می‌توانند در این رویداد هنری شرکت کنند و از دیگر ابعاد بروز خلاقیت و جنبه‌های هنری شامل تصویرسازی، خوشنویسی، نقاشیخط، عکاسی و... که در ماهیت به آن طرح گرافیک اطلاق می شود، استفاده نمایند.

علاقمندان تا پایان خردادماه 1402 فرصت دارند طرح و پیشنهاد مکتوب خود را به دفتر نگارخانه فرهنگسرای ارسباران ارائه و یا به پست الکترونیکی به نشانی farhangsara.arasbaran.1402@gmail.comارسال کنند؛داوری و اعلام طرح های منتخب اوایل تیرماه، اجرای طرح 15 تیرماه و در نهایت رونمایی طرح برتر، شهریورماه 1402 خواهد بود.

هنرمندان جهت شرکت در این رویداد هنری، برای دریافت فراخوان به سایت arasbaran.farhangsara.ir مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22873399 (گالری هنر) تماس بگیرند؛ فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع است.

logo-samandehi