فراخوان همایش خمسه‌نگاری


معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر فراخوان «همایش خمسه نگاری؛ بازنمود خمسه نظامی در هنر» را منتشر کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، «همایش خمسه نگاری؛ بازنمود خمسه نظامی در هنر» با هدف پژوهش و بازجست دقیق و عمیق قابلیت‌های هنری خمسة نظامی و نقش تأثیرگذار و جریان‌ساز آن در حوزه‌های گوناگون هنری و ادبی، برگزار می‌شود.

«نسخه‌شناسی و خط‌شناسی در خمسه‌نگاری‌ها»، «شخصیت‌شناسی نگارگران، خوشنویسان و حامیان خمسه‌نگاری‌ها»، «مطالعه زیبایی‌شناسی نگاره‌های خمسه»، «بررسی درزمانی نگارگری خمسه در دوره‌های مختلف»، «مطالعه بینارشته‌ای نگاره‌ها و مضامین شعری»، «رابطه بینامتنی خمسه‌نگاری‌ها و دیگر متون به ویژه شاهنامه‌نگاری‌ها»، «مطالعه بینارشته‌ای تکثیر خمسه در دیگر هنرها (صناعتی، معماری، موسیقی، سینما، نمایش و ...)»، «بررسی پیرامتنی در نسخه‌های خمسه: تذهیب، تشعیر، صفحه‌آرایی، جلدسازی و ...»، «بررسی قابلیت‌های هنری خمسه در هنرهای معاصر» و «مطالعه گفتمانی: عوامل گفتمانی شکل‌گیری خمسه‌نگاری» از محورهای این همایش به شمار می‌رود.

از سوی دبیرخانه این همایش، مهلت ارسال چکیده‌ مقالات تا پایان مرداد 1398 و مهلت ارسال اصل مقالات تا پایان آبان 1398 اعلام شده است. شرکت‌کنندگان می‌توانند اصل و چکیده مقالات خود را به نشانی پست الکترونیکی khamseh@honar.ac.ir ارسال نمایند.

علاقه‌مندان برای شرکت در همایش خمسه‌نگاری می‌توانند، برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های 5- 66954200 داخلی 1121 تماس گرفته و یا به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552، دبیرخانه همایش مراجعه نمایند.

logo-samandehi