فراخوان بورسیه رزیدنسی هنرمندان و کیوریتورها در آلمان

محل اقامت رایگان، هزینه سفر، حقوق ماهانه، امکان استفاده رایگان از کارگاه، گالری، کتابخانه به دو صورت چهار ماهه و هشت ماهه در برنامه اقامتگاه هنرمندان Künstlerhaus Schloss Balmoral در نظر گرفته شده است.

به گزارش گالری آنلاین، اقامتگاه هنرمندان Künstlerhaus Schloss Balmoral در Bad Ems در سال 1995 تأسیس شد و محل خلق آثار هنری، بحث و ملاقات هنرمندان است. این برنامه از هنرمندان تجسمی سراسر جهان با اعطای کمک هزینه حمایت می کند.

مرکز Künstlerhaus به صورت عمومی سخنرانی ها، کنسرت ها و نمایشگاه هایی را ارائه می دهد. آثار شرکت کنندگان در فضای نمایشگاهی Künstlerhaus در مرکز شهر Bad Ems به نمایش گذاشته می شود. Schloss Balmoral خود را رابطی بین کار هنری و تأمل نظری و نقطه تماس بین همکاران سابق و فعلی می داند. Balmoral قصد دارد پلی بین حال و آینده هنرمندان بسازد.

از سال 2013، هر سال بورسیه ها در یک ژانر هنری یا یک موضوع ارائه می شود. این پیشنهاد، در نظر گرفته شده است تا تبادل خلاق متقابل فشرده را بین هنرمندان ساکن فراهم کند. همچنین منجر به تبادل تخصصی ایده‌ها با هنرمندان خارجی، سخنرانان، معلمان، متصدیان و غیره خواهد شد.

هنرمندان تجسمی در هر سنی از آلمان و سراسر جهان واجد شرایط درخواست برای بورسیه Balmoral هستند.

پیش شرط متقاضیان بورسیه اقامتی هنرمندان تجسمی، یک دوره تحصیلی تکمیل شده در رشته هنر و مقطع کارشناسی ارشد و سه سال کار هنری مستمر پس از پایان تحصیل تا شروع بورسیه است. همچنین شرکت در این برنامه‌ برای افرادی که موفقیت‌های هنری خاص مانند نمایشگاه‌ها و جوایز هنری دارند، امکان‌پذیر است.

داشتن دانش زبان آلمانی یا انگلیسی از شرکت کنندگان مورد انتظار است.

این مرکز محل اقامت، کارگاه و هزینه سفر را به همراه 1400 یورو حقوق ماهانه به دو صورت چهار ماهه و هشت ماهه در اختیار هنرمندان قرار میدهد.

آپارتمان ها و استودیوها از نظر اندازه و تجهیزات معمولاً فقط برای یک نفر مناسب هستند. اقامت هنرمندان کلیه هزینه های جانبی از جمله آب، برق و گرمایش را تقبل می کند. سالن، اتاق و حمام خصوصی اما اتاق غذاخوری و آشپزخانه برای استفاده مشترک است. حیوانات خانگی پذیرفته نمی شوند.

کتابخانه ای با حدود 6000 کتاب، عمدتاً در مورد هنر مدرن و معاصر و همچنین مهم ترین مجلات هنری، به صورت رایگان در اختیار دارندگان بورسیه است.

پس از پذیرش بورسیه، متقاضی توافق نامه ای را دریافت می کند که با Künstlerhaus و قوانین خانه منعقد شده است. پس از امضای قرارداد توسط دارنده کمک هزینه تحصیلی، اعطای کمک هزینه تحصیلی از نظر قانونی لازم الاجرا است.

شرکت کنندگان ملزم به نوشتن گزارشی در مورد اقامت خود در Künstlerhaus Schloss Balmoral هستند.

روش انتخاب

تصمیم در مورد اعطای کمک هزینه تحصیلی توسط هیئت داوران متخصص با در نظر گرفتن پتانسیل اثر هنری برای توسعه اتخاذ می شود. اعضای هیئت داوران با توجه به کیفیت نمونه کارهایی که متقاضیان باید همراه با درخواست خود تحویل دهند، انتخاب خود را انجام می دهند.

کمیته انتخاب معمولاً متشکل از یک رئیس و هشت عضو هیئت داوران است که نمایندگان متخصص گروه‌های حرفه‌ای زیر هستند:

• مدیر Künstlerhaus Schloss Balmoral به عنوان رئیس/رئیس

• یک منتقد هنری

• مدیر یا متصدی موزه

• رئیس/رئیس کمیته Balmoral شورای مدرسه هنر ماینتس

• عضو دیگری توسط شورای هنرستان معرفی شود

• عضو انجمن های هنرمندان در ایالت فدرال راینلاند-فالتز

• یک هنرمند تجسمی

• یک همکار سابق

• مسئول میز وزارت علوم، آموزش و فرهنگ راینلاند-فالتز، ماینتس

مدارک درخواست:

اجباری:

1. فرم درخواست

2. CV شامل سابقه شغلی هنری و کمک های مالی قبلی

3. مدرک تحصیلی (نیاز به اصل مدرک نیست.)

4. پروپوزال شامل توضیحات کار هنری و اهداف در طول اقامت (در مجموع حداکثر 300 کلمه)

5. حداکثر 10 عکس یا سایر تصاویر از اثر هنری

اختیاری:

- حداکثر یک کاتالوگ نمایشگاهی

- حداکثر 1 فایل ویدئویی با فرمت mp4، حداکثر 15 دقیقه، از طریق WeTransfer به info@balmoral.de. نام فایل: نام متقاضی، عنوان، فلوشیپ

مواد مورد استفاده نباید بیشتر از اندازه A4 و وزن کل 2 کیلوگرم باشد.

درخواست از طریق ایمیل پذیرفته نخواهد شد.

مدارک درخواست کیوریتورها:

فرم درخواست 2 صفحه با عکس پاسپورت

رزومه

مدرک تحصیلی

دلایل انتخاب درخواست برای اقامت (حداکثر 300 کلمه)

فهرست نشریات (در صورت وجود)

گزیده ای از مقالات علمی منتشر شده


فرم درخواست

یک فرم درخواست برای دانلود در طول دوره درخواست برای هر کمک هزینه تحصیلی در دسترس است و باید تکمیل و همراه با برنامه ارسال شود. درخواست های بدون فرم درخواست پر شده پذیرفته نمی شوند.

درخواست خود را به آدرس زیر پست نمایید:

Künstlerhaus Schloss Balmoral
Villenpromenade 11
56130 BAD EMS
GERMANY

موضوع امسال:

غوطه ور شدن، در مورد غوطه ور شدن تا نقطه ناپدید شدن در محیط

موضوع امسال از یک سو شامل نگاه هنری به موقعیت ها، فضاها و تصاویر با مفهوم غوطه ور شد است و از سوی دیگر به بررسی مفاهیم ذهنی و تجربه غوطه ور شدن و پیش شرط های مورد نیاز آن می پردازد.

فرم اصلی باید بازتاب و تعریف (انتقادی) مفهوم غوطه ور شدن باشد که با پیشرفت ها و امکانات فنی مانند AR/VRمرتبط باشد.

تمرکز اصلی بر تجربیات غوطه ور شدن کامل است. هدف این است که غوطه ور شدن در چیزی و تعامل با آن به طور ایده آل با ابزارهای هنری روشن، آزمایش و احساس شود.

غوطه وری چیست؟

از لحاظ تاریخی، تجربه غوطه وری از فرسکو های دیواری تا فضای تصویر تعاملی را در بر می گیرد و اغلب با اصل توهم گرایی مرتبط است. عمدتاً، غوطه ور شدن در یک اتمسفر مشروط به این است که محیط جداگانه ای از محیط واقعی با جاذبه ای (احساسی) ایجاد شود.

با توجه به وجود موزه های مجازی نمیتوان گفت فقط غوطه وری تنها پس از واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR)و متاورس تجربه شده است. امروزه ما مجموعه پیچیده ای از رسانه ها و امکانات را در اختیار داریم. گوشی های هوشمندی که در دستان ما ریشه دوانده اند بارزترین آنها هستند. اما دنیای تصویر و صدای واکنشی مدت‌هاست که در حال افزایش است. و با استفاده از آواتارها، که با آنها می‌توانیم جهان‌های جدید را تسخیر کنیم، بی‌نهایتی از مناطق در حال گسترش و تجربیات غوطه‌وری خلق میشوند.

علیرغم هرگونه کاوش انتقادی از موضوع - غوطه وری نیز فضاهایی پر احساسی را خارج از روال زندگی روزمره ارائه می دهد. مکان‌هایی که در آن‌ها می‌توانیم خود را در رابطه با مفاهیمی (مانند یگانگی بزرگ) قرار دهیم.

این موضوع در هنر میتواند در زمینه های زیر تفسیر شود: غوطه ور شدن در تجربه موقعیت‌های تنش زا، نوسان بین دنیای مجازی و ارجاع به خود و نگاهی به مفهوم انتزاعی عدم تعلق به جهان

درخواست موقعیت تدریس در آکادمی هنرهای زیبای Mainz

مشارکت با آکادمی هنرهای زیبای ماینز (Kunsthochschule Mainz) شامل فرصت درخواست برای موقعیت تدریس با دستمزد جداگانه برای ترم تابستانی 2023 در آکادمی هنرهای زیبای ماینتس است. این شامل 2 دوره ترم (هر 45 دقیقه) در هفته در طول ترم است.

به این ترتیب، آکادمی هنرهای زیبا مایل است ارتباطات نزدیک بین همکار منتخب و دانشجویان خود را تقویت کند، و همچنین فرصتی را برای تبدیل شدن به یک معلم حرفه ای در محدوده یک آکادمی هنری فعال بین المللی ارائه می دهد.

متقاضی موفق می‌تواند تدریس خود را آن‌طور که می‌خواهد ساختار دهد، شاید برای مثال ارتباط تجربیات خود به عنوان یک هنرمند با دانشجویان، کارهای مرتبط با موضوع، پروژه‌های بین‌رشته‌ای، کارگاه‌ها و غیره را پوشش دهد. تخصیص زمان به صلاحدید خود متقاضی موفق می باشد و امکان برگزاری سمینار وجود خواهد داشت. اگر علاقه مند هستید، لطفاً مفهوم آموزشی خود را در یک صفحه A4 به عنوان مبنای درخواست خود ارسال کنید و مدارک درخواست خود را برای کمک هزینه تحصیلی مسکونی Balmoral به عنوان ضمیمه پیوست کنید. انتصاب تدریس در آکادمی هنرهای زیبای Mainz در طول دوره اقامت انجام می شود.

بورسیه بین المللی کیوریتور

مرکز Schloss Balmoral خود را رابطی بین کار هنری و تأمل نظری می بیند. به همین دلیل است که یک کمک هزینه تحصیلی برای یک کیوریتور در نظر گرفته است. این کمک هزینه شامل سازماندهی و برپایی سه نمایشگاه گروهی در فضای نمایشگاهی Künstlerhaus در مرکز Bad Ems با همکاری هنرمندان مقیم خواهد بود. در حالت ایده‌آل، مرکز همچنین می‌خواهد که دارنده بورسیه برنامه‌ای از رویدادها در طول هر نمایشگاه برگزار کند.

یک نمایشگاه نهایی با حضور همه دارندگان کمک هزینه برگزار میشود . کیوریتور با همکاری مدیریت Künstlerhaus آن را برگزار می کند.

این کمک هزینه تحصیلی هشت ماه طول می کشد و از آوریل 2024 شروع می شود.


مهلت ثبت نام: 5 می 2023 (15 اردیبهشت 1402)


گالری آنلاین در راستای حمایت و همراهی بیشتر هنرمندان جهت حضور و شرکت در برنامه های بین المللی، در انجام مشاوره، ثبت نام، اماده سازی رزومه، پروپوزال، انگیزه نامه و طراحی وب سایت شخصی برای شرکت در رزیدنسی و فراخوان ها در خدمت هنرمندان و فرهیختگان گرامی خواهد بود.

علاقه مندان درخواست خود جهت دریافت مشاوره را به همراه اطلاعات تماس به آدرس ایمیل onlineartgallery.ir@gmail.com ارسال نمایند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi