توجه به نقش حیاتی آب در نمایشگاه گروهی گالری لاله


آب در طول تاریخ ، احترام و جایگاه خاصی داشته و در شکل گیری و پایداری بیشتر تمدن های بزرگ جهان پر اهمیت و تعیین کننده بوده است. حیات تمدن‌ها دراطراف آب‌ها به گسترش کشاورزی، بازرگانی، معماری، حمل و نقل و ... انجامیده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی نگارخانه لاله، آب در ایران نیز بر اساس باورها و اعتقادات مردم همچون کیمیا مقام ویژه ای داشته است و حیات انسانی و پیدایش جوامع در مجاورت آب ها بوده است. تغییرات آب و هوای جهان در قرن اخیرکه منجر به افزایش دما، كاهش میزان بارش های جوی و بروز خشكسالی های زیادی به ویژه در ایران شده است، می رود تا بحران های جدی آبی و زیست محیطی را رقم زند. امروزه مشکلاتی پیش روی ما قرار دارد که ناشی از مصرف بی رویه و نادرست منابع آب است. برای گذار از این بحران، تلاش های تمام افراد جامعه برای كاهش میزان آلودگی آب و مصرف بهینه آن بسیار پر اهمیت و ضروری می باشد.

از این رو نگارخانه لاله با هدف توجه به نقش حیاتی آب و بحران های ناشی از آن، نمایشگاه (آب) را برگزار می نماید. این نمایشگاه حاوی آثاری در قالب های: فتوآرت،ویدئو،چیدمان، صدا،چاپ دستی و نقاشی از 16 هنرمند معاصر است و سعی دارد تا مسئولیت و مشارکت اجتماعی هنرمندان را در رویارویی با بحران های زیست محیطی به اشتراک گذارد. هنرمندان در آثار خود، با نگاهی متنوع بحران کم آبی وخشکسالی را با رویکردی مفهومی به چالش کشیده اند.

آثار این نمایشگاه به انتخاب جلال الدین مشمولی گردآوری شده و هنرمندان شرکت کننده به شرح ذیل می باشند:

کوروش ادیم، مهدی مقیم نژاد، مجید کورنگ بهشتی، اسماعیل قنبری، امیرعلیمی، محمود مکتبی،حمیدرضا قیاسی،امیدهاشمی، هوفرحقیقی، سیاوش امیری راد، فرزانه فاضلی، فاطمه شفیعی، فرانک فریدونی، محمد حبیبی، شایگان ادیم

نمایشگاه (آب) روز جمعه 26 مردادماه 1397 ساعت 16 تا 20 در نگارخانه لاله گشایش می یابد و برای بازدید تا 18شهریور به جز ایام تعطیل از ساعت 9تا13 و 14تا 19و روزهای پنجشنبه تا ساعت 13ادامه خواهد یافت.

نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله قرار دارد.

logo-samandehi