در گفتگو با معصومه میرحسینی مطرح شد؛

روشنایی بزرگان برنامه ای برای بزرگداشت پیشکسوتان هنرمند مجسمه ساز

معصومه میرحسینی، عضو هیئت مدیره انجمن مجسمه سازان ایران در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در حاشیه ششمین نمایشگاه گروهی مجسمه به برگزاری بزرگداشت مجسمه سازان پیشکسوت در قالب تهیه و نمایش فیلم از آنان و نمایش آثار این هنرمندان اشاره کرد.

وی در رابطه با نمایشگاه گروهی مجسمه با عنوان « چهار سوی خیال» که از ۲۱ تیرماه الی ۴ مردادماه در خانه هنرمندان برگزار شد، گفت: من هم در این نمایشگاه یک کار دارم. این ششمین دوره از این نمایشگاه سالانه است که برگزار شد و در آن کارهای اعضای انجمن ارایه شده است.دوسال است که این رویداد به موقع در تیرماه برگزار می شود و چون خانه هنرمندان گالری های زیادی دارد محل نمایشگاه را در اینجا گذاشته ایم. گالری های طبقه اول خانه هنرمندان به اضافه دو گالری طبقه دوم دراختیار انجمن مجسمه سازان است تا این نمایشگاه سالانه را برگزارکنیم.

این عضو هیئت مدیره انجمن مجسمه سازان ایران افزود: نمایشگاه « ۴ سوی خیال» بدون داوری انجام می شود به همین دلیل هم عرضه آثار آزاد است تا هر اثری که ارایه می شود به نمایش گذاشته شود.

میرحسینی اظهار داشت: این نمایشگاه توسط کمیته نمایشگاه های انجمن برگزار می شود و فراخوان آن را هم همین کمیته ارایه می کند و ازهنرمندان خواسته می شود تا یکی از کارهای خود -ترجیحا اثر متاخر - را به نمایش بگذارند. هنرمندان این فرصت را دارند تا سه کار را ارایه نمایند اما اغلب با یک و یا دو کار شرکت کرده اند.

وی همچنین گفت: اغلب آثار برای فروش ارائه می شوند مگر اینکه از مجموعه شخصی هنرمند بوده و برای فروش نباشند.

این هنرمند مجسمه ساز به بزرگداشت هنرمندان پیشکسوت در برنامه های انجمن مجسمه سازان ایران اشاره کرده و اذعان داشت: ما در انجمن یک موضوعی به نام روشنایی بزرگان داریم که در آن از هنرمندان پیشکسوت فیلم تهیه می کنیم؛ در حال حاضر۴ عدد از آنها تهیه شده که سه مورد از فیلم ها به نمایش گذاشته شده است. همچنین در خانه هنرمندان برای این سه پیشکسوت نمایشگاه برگزار کردیم. در واقع نمایش فیلم بانمایشگاه آثار هنرمند درخانه هنرمندان درکنارهم انجام شد. چهارمین فیلم هم توسط کمیته نمایشگاه انجمن از آقای ارژنگ نژاد تهیه شده است و اکنون منتظریم تا در فرصتی مناسب در خانه هنرمندان آن را به همراه آثار ایشان به نمایش بگذاریم.

وی در نهایت بیان کرد: ازنظرمن چون خانه هنرمندان فضای باز و بازدیدکننده بسیار دارد و از طرفی مجسمه سازی این روزها مخاطبین بیشتری نسبت به رسانه های دیگر دارد این محل انتخاب خوبی برای این نمایشگاه است. تعداد آثار زیاد است و طبعا مخاطبین حتی اگر هنرمند هم نباشند آنها را دوست خواهندداشت.

logo-samandehi