نامه خانواده رسانه‌های دیداری به رئیس مجلس

با ادامه معافیت‌های مالیاتی به فرهنگ و هنر کمک کنید

برخی صنوف سینمایی و رسانه‌ای خاستار معافیت مالیاتی هنرمندان با هدف حمایت از تولید شدند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایلنا، اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه‌های تصویری ایران، کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری، انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند، کانون کارگردانان رسانه‌های دیداری، کانون مجریان رسانه‌های دیداری، اتحادیه مراکز فنی و پشتیبانی تولید سینمای ایران درباره معافیت مالی هنرمندان با هدف حمایت از تولید، جذب سرمایه و اشتغال‌زایی و… برای رئیس مجلس شورای اسلامی دست به قلم شدند.

جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف

رئیس محترم مجلس

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

معافیت مالیاتی هنرمندان با هدف حمایت از تولید، جذب سرمایه و اشتغال‌زایی در حوزه فرهنگ و هنر در قانون مالیاتهای مستقیم منظور شده است.

در دورانی که بعلت گسترش تکنولوژی‌های نوین ارتباطی، قدرتهای جهانی در صدد هضم و حذف فرهنگ و هنر بومی مناطق مختلف جهان از جمله ایران عزیز ما هستند، حمایت دولت از مشاغل هنری در معرض خطر، باید دو چندان گردد و این مهم به درستی در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۱ دولت محترم در نظر گرفته شده است.

تصمیم کمیسیون تلفیق بودجه مبنی بر حذف معافیت‌های مالیاتی فعالیت‌های هنری در دورانی که کرونا ضربه مهلکی بر اقتصاد هنر وارد نموده است، صدمات جبران‌ناپذیری به فعالیت‌های هنری وارد کرده و رقابت با محصولات هنری خارجی را ناممکن می‌کند.

از شما خواهشمندیم ضمن بازگشت به لایحه دولت در خصوص ادامه معافیت‌های مالیاتی کمکی هرچند اندک به ادامه ضربان ضعیف فعالیتهای هنری در کشور نمائید.

اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه‌های تصویری ایران

کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری

انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند

کانون کارگردانان رسانه‌های دیداری

کانون مجریان رسانه‌های دیداری

اتحادیه مراکز فنی و پشتیبانی تولید سینمای ایران

logo-samandehi