تعطیلی پاویون روسیه در دوسالانه ونیز

به دنبال حمله روسیه به اوکراین، پاویون روسیه در دوسالانه ونیز امسال شرکت نخواهد کرد.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت نیوز نوشت، «الکساندرا سوخاروا» و «کریل ساوچنکوو» هنرمندان روس به همراه «ریماندوس مالاساکاس» مدیر پاویون روسیه، روز یکشنبه اعلام کردند دیگر قصد ندارند در پاویون روسیه برای دوسالانه ونیز شرکت کنند. پاویون روسیه نیز جای تعیین جایگزین برای این هنرمندان و مدیر پاویون، اعلام کرد در دوسالانه ونیز که قرار است در آوریل آغاز به کار کند، شرکت نخواهد کرد.

مسوولان برگزاری پاویون روسیه با انتشار بیانیه‌ای در اینستاگرام اعلام کردند: «پاویون روسیه تعطیل باقی خواهد ماند.»

این جدیدترین واکنش بخش هنری روسیه به تهاجم این کشور به اوکراین است. برخی از موسسات با تعطیل کردن و به تعویق انداختن نمایشگاه‌های هنری نسبت به این تهاجم اعتراض کرده‌اند. موزه گاراژ هنر معاصر که یک موسسه هنری در مسکو محسوب می‌شود، به عنوان یکی از مهم‌ترین موسسات هنر معاصر روسیه شناخته می‌شود. مسوولان این موزه در هفته جاری اعلام کرد برگزای تعدادی از نمایشگاه‌ها را متوقف خواهد کرد.

«سوخاروا» و «ساوچنکوو» روز یکشنبه در بیانیه مشترکی اعلام کردند به دلیل مشکل سیاسی که در اوکراین به وجود آمده است از پاویون روسیه انصراف داده‌اند.

در بیانیه این دو هنرمند نوشته است: «در زمانی که غیرنظامی‌ها زیر آتش موشک‌ها کشته می‌شوند، زمانی که شهروندان اوکراین در پناهگاه‌ها پنهان شده‌اند و زمانی که معترضان روس مجبور به سکوت می‌شوند، جایی برای هنر وجود ندارد.»

خبر لغو پاویون روسیه در حالی منتشر شده است که برگزارکنندگان پاویون اوکراین نیز از نامشخص بودن وضعیت این پاویون در دوسالانه ونیز پیش‌رو خبر داده‌اند.

logo-samandehi