دوسالانه ونیز 2022 افتتاح شد

مراسم اهدای جوایز و افتتاحیه دوسالانه ونیز در Ca' Giustinian، ونیز برگزار شد.

به گزارش گالری آنلاین، هیئت داوران پنجاه و نهمین نمایشگاه بین المللی هنر La Biennale di Venezia، متشکل از آدرین ادواردز (ایالات متحده آمریکا)، رئیس هیئت داوران، لورنزو گیوستی (ایتالیا)، جولیتا گونزالس (مکزیک)، بوناونچر سو بجنگ ندیکونگ (کامرون)، سوزان فافرمن (Gefferman) است و جوایز زیر را اهدا کردند.

شیر طلایی برای بهترین مشارکت ملی:
GREAT BRITAIN
Sonia Boyce: Feeling Her Way
Commissioner: Emma Dexter, British Council
Curator: Emma Ridgway; Exhibitor: Sonia Boyce
Venue: Giardini

2 جایزه ویژه به شرکت کننده های ملی زیر اعطا شده است:

FRANCE
Les rêves n’ont pas de titre / Dreams have no titles
Commissioner: Institut Francais with the Ministry for Europe and Foreign Affairs and Ministry of Culture
Curators: Yasmina Reggad, Sam Bardaouil and Till Fellrath
Exhibitor: Zineb Sedira
Venue: Giardini

UGANDA***
(***New participation)
RADIANCE: They dream In Time
Commissioner: Naumo Juliana Akoryo
Curator: Shaheen Merali
Exhibitors: Acaye Kerunen and Collin Sekajugo
Venue: Palazzo Palumbo Fossati San Marco 2597


شیر طلایی بهترین شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی The Milk of Dreams تعلق میگیرد به:
Simone Leigh
(1967, Chicago, USA. Lives in New York City, USA)

شیر نقره بهترین شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی The Milk of Dreams تعلق میگیرد به:
Ali Cherri
(1976, Beirut, Lebanon. Lives in Paris, France)


هیئت داوران تصمیم گرفته است که دو جایزه ویژه به شرکت کنندگان زیر اهدا کند:
Lynn Hershman Leeson
(1941, Cleveland, USA. Lives in San Francisco, USA)
و
Shuvinai Ashoona
(1961, Kinngait. Lives in Kinngait, Nunavut)

مراسم اهدای جوایز پنجاه و نهمین نمایشگاه بین المللی ونیز 23 آوریل 2022 در Ca' Giustinian برگزار شد. بنا به توصیه سیسیلیا آلمانی، متصدی نمایشگاه پنجاه و نهم، هیئت مدیره La Biennale di Venezia به ریاست روبرتو سیکوتو نیز دو شیر طلایی برای یک عمر دستاورد به هنرمند آلمانی کاترینا فریچ و هنرمند شیلیایی سسیلیا ویکونا اهدا کرد.

انگیزه ها
جوایز هیئت داوران بین المللی با انگیزه های زیر اهدا شده است:
شیر طلایی برای بهترین مشارکت ملی برای بریتانیای کبیر: سونیا بویس، خواندن تصویر دیگری از تاریخ را از طریق سونیک پیشنهاد میکند. او در همکاری با سایر زنان سیاه پوست، مجموعه ای از داستان های خاموش را بازگو می کند. بویس زبان بسیار معاصری را در رابطه با فرمهای تکه تکه شده پیشنهاد میکند که بیننده با مشاهده غرفه میتواند آنها را کنار هم بگذارد. سوالاتی مهم در مقابل هماهنگی کامل و همچنین روابط بین صداها در قالب گروه کر، از راه دور و در نقاط مختلف نمایشگاه اجرا می شود.

اشاره های ویژه به عنوان مشارکت ملی به فرانسه: به منظور قدردانی از تبادل طولانی مدت ایده ها و همبستگی به عنوان ایده ایجاد جوامع در دیاسپورا. برای نگاه به تاریخ پیچیده سینمای فراتر از غرب و تاریخچه های متعدد مقاومت در آثارش.

اوگاندا: در تصدیق چشم انداز، ستایش و تعهد آنها به هنر و کار در کشورشان. آکای کرونن در انتخاب مواد مجسمه سازی مانند رافیا با لباس پوست، پایداری را به عنوان یک عمل و نه فقط یک سیاست یا مفهوم نشان میدهد.

شیر طلایی برای بهترین هنرمند در نمایشگاه بین المللی The Milk of Dreams به سیمون لی: برای افتتاحیه مجسمه های یادبودی که به شدت تحقیق شده، به طور فضیلت آمیز تحقق یافته، و با قدرت متقاعدکننده در مجسمه سازی به Arsenale، که در کنار بلکیس آیون، ورودی قانع کننده ای برای ایدهها، حساسیتها و رویکردهای صورت فلکی و متحرک در سراسر The Milk of Dreams ارائه کرد.

شیر نقره‌ای برای یک هنرمند جوان آینده‌دار در نمایشگاه بین‌المللی،Milk of Dreams به علی چری: برای ارائه‌ای بین رشته‌ای و چندلایه که مراقبه روی زمین، آتش و آب را از منظری سازنده به بعد اسطوره‌ای می‌برد که بازتابی از Milk of Dreams است. گشودن به روایات دیگری که از منطق پیشرفت و عقل فاصله دارند.

دو جایزه ویژه به هنرمندان زیر در نمایشگاه بین المللی شیر رویاها تعلق می گیرد:
شوینای آشونا در طراحی ها و نقاشی های خود ژرفای کیهان شناسی های بومی اینوک را آشکار می کند. وجودی که در آن گونه ها به یکدیگر وابسته اند و استعمار قدرت نوع بشر واسطه آن نیست. آشونا با اذعان به خشونت‌های شرکت استعماری، در کار خود، امکان فرار از بن بست را با گوش دادن به دانش بومی، گوش دادن به عقب و گوش دادن به جلو پیشنهاد می‌کند.
لین هرشمن لیسون: برای نمایه‌سازی نگرانی‌های سایبرنتیکی که در نمایشگاه‌ها به شیوه‌ای روشن‌گر و قدرتمند اجرا می‌شود که شامل لحظات رویایی از تمرین اولیه او نیز می‌شود که تأثیر فناوری را در زندگی روزمره ما پیش‌بینی می‌کرد.


logo-samandehi