عضو هیات علمی دانشگاه هنر درگذشت

در پی درگذشت دکتر غلامعلی حاتم عضو هیأت علمی دانشگاه هنر، رئیس دانشگاه در پیامی درگذشت این استاد را تسلیت گفت.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، در این پیام تسلیت که دکتر محمد رضا حسنایی رییس دانشگاه هنر صادر کرده، آمده است:

"ضایعه‌ی تأسف‌بار درگذشت استاد ارجمند دکتر غلامعلی حاتم عضو هیأت علمی دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر موجب اندوه و تأثر فراوان خانواده دانشگاه هنر شد.

استاد فرهیخته و والا مقام شادروان دکتر غلامعلی حاتم سال ها در این دانشگاه با عشق و علاقه مشغول تدریس و خدمت صادقانه به فرزندان این مرز و بوم و اعتلای علم و فرهنگ و هنر بود.

دلبستگی و تعلق خاطر ایشان به پرورش علمی و اخلاقی دانشجویان و تلاش برای شکوفایی و بالندگی استعدادهای بالقوه فرزندان برومند وطن در خاطره‌ها جاودان خواهد ماند. بی‌تردید التیام فقدان جانسوز این استاد وارسته، جز با رضایت بر مشیّت الهی میسّر نخواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار و گرانقدر ایشان و جامعه علمی و هنری کشور به ویژه دانشجویان عزیز و همکاران دانشگاه هنر ، علو درجات و رحمت و مغفرت جاودان را برای آن عزیز سفرکرده و صبر و شکیبائی را برای خانواده داغدار و بازماندگان ایشان از درگاه خداوند منّان مسالت می‌نمایم."

دکتر غلامعلی حاتم که پس از طی یک دوره بیماری درگذشت، متولد سال ۱۳۲۰ و عضو هیات علمی دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر دانشگاه هنر بود. این استاد برجسته با انتشار چندین عنوان کتاب و مقاله علمی در حوزه پژوهش هنر از محبوب‌ترین و برجسته ترین اساتید دانشگاه هنر به شمار می‌آمد.

دکتر حاتم از سال ۱۳۵۶ در اغلب دانشکده‌های هنری مانند دانشکده هنر دانشگاه تهران، اصفهان، یزد، الزهرا، شریعتی، جهاد، علم و فرهنگ و دانشکده افسری قبل از انقلاب ،دانشکده هنر تهران و همکاری با دانشکد هنر دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تدریس بوده است.

وی علاوه بر تهیه متن و مطالب درسی و کارهای دانشگاهی، شرکت در مجامع فرهنگی هنری، عضویت در کمیته انتصابات و ترفیعات اعضای هیات علمی دانشگاه هنر، عضو کمیته‌های پژوهشی هنر دانشگاه هنر، عضویت هیات تحریریه مجله گردش و سیلک رود، عضو شورای تخصصی تاریخ هنر پژوهشکده هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، عضویت تحریریه پژوهشنامه هنرهای نمایشی دانشگاه تهران و مجله‌های رهپویه سوره، نگره دانشکده هنر دانشگاه شاهد ،دانشگاه تربیت مدرس، پژوهشنامه سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری را در کارنامه فعالیت‌های خود داشت.

logo-samandehi