مزایده آثار هنری برای کمک مالی به اوکراین

ساتبیز میزبان حراجی آثار هنری است که برای جمع‌آوری کمک مالی به اوکراین به مزایده گذاشته می‌شوند.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از نشنال نوشت، مسوولان حراجی ساتبیز اعلام کردند با به فروش رساندن آثار ۱۵ هنرمند معاصر اوکراینی و ۱۳ هنرمند بین‌المللی، کمک‌های مالی را برای «کمیته بین‌المللی نجات»(IRC) در اوکراین جمع‌آوری خواهد کرد.

این آثار در جریان مزایده‌ آنلاینی از ۱۳ تا ۱۹ می به فروش می‌رسند و در گالری‌های ساتبیز در لندن نیز به نمایش گذاشته خواهند شد.

تمامی ۱۳ هنرمند بین‌المللی مستقیما آثارشان را برای فروش اهدا کرده‌اند. از جمله این هنرمندان به «ریچارد دیکن» با اثری به ارزش ۲۵ الی ۳۵ هزار پوند، «ریچل نی‌بون» با اثری بین ۱۲ الی ۱۵ هزار پوند می‌توان اشاره کرد. در این بین دو هنرمند اوکراینی نیز آثارشان را اهدا کردند.

ساتبیز صد درصد حق فروشی که به این خانه حراجی تعلق دارد را به هنرمندان اوکراینی که آثارشان را اهدا کرده‌اند بازخواهد گرداند.

بسیاری از آثاری که در این حراجی ارائه می‌شوند به طور مستقیم از اوکراین نجات داده شده‌اند.

«اوکسانا ماس» و «نظر بیلیک» نیز از جمله هنرمندان اوکراینی هستند که آثارشان را برای فروش به این مزایده اهدا کرده‌اند. در این بین «جیمز باترویک» فروشنده تخصصی آثار هنری که در زمنیه آثار هنری روسی و هنر شرق اروپا تخصص دارد یکی از آثار مجموعه‌اش را اهدا کرد.

logo-samandehi