صفر بودن اعتبارات برای رفع نواقص و ارتقاء شرایط بیستون

مدیر پایگاه جهانی بیستون استان کرمانشاه از صفر بودن اعتبارات برای کمک به ارتقا بیستون خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اجرائی گفت: ارتقاء جایگاه بیستون با شرایط فعلی و اعتبارات در نظر گرفته شده برای آن امکان پذیر نیست.

وی افزود: در بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از بیستون، شاهد نوید‌های خوبی برای ارتقای شرایط فعلی این اثر تاریخی به حد و جایگاه شایسته آن بودیم.

مدیر پایگاه جهانی بیستون گفت: آقای ضرغامی را فردی دلسوز و نا رضایتی‌های ایشان را به حق دیدم، اما در کنار این حق دیدن‌ها و شنیدن‌ها شرایط ملزوم برای رفع و رجوع ایرادات و رسیدن به اهداف والا را باید در نظر داشت.

اجرائی افزود: در این بازدید، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از کاستی‌های آثار باستانی بیستون و شایستگی‌های اصلی آن سخن گفت.

وی با تأکید بر اینکه، در کنار پذیرش این کاستی‌ها و قبول این موضوع که این اثر والا نیازمند رسیدگی‌های برتر و بهتر است گفت: این اثر و مجموعه‌ای که وظیفه سنگین مراقبت از آن بر عهده ماست؛ نیازمند توجه بیشتر ولو به شرط وجود منابع مالی و بودجه مناسب برای رفع هزینه‌های مورد نیاز است.

مدیر پایگاه جهانی بیستون افزود: به طور قطع می‌گویم؛ میراث فرهنگی بیستون کرمانشاه طی سال اخیر هیچگونه اعتبار عمرانی دریافت نکرده و هر آنچه که دریافت شده وابسته به بودجه ملی بوده که برای حقوق کارکنان این پایگاه هزینه شده است

اجرایی با بیان اینکه هیچگونه اعتباری به مجموعه بیستون داده نشده است گفت: چطور می‌توان انتظار پیشرفتی والا و در شأن نام بیستون داشت؟

وی با اشاره کمبود بودجه و لزوم همکاری سایر دستگاه‌ها در این زمینه در نشست با وزرا گفت: مقرر شد تا بیستون مشمول افزایش ظرفیت‌های مالی قرار بگیرد تا بتوان به جایگاه اصلی خویش بازگشته و در حد و نام یک میراث جهانی باشد.

مدیر پایگاه جهانی بیستون افزود: امیدواریم وعده افزایش ظرفیت‌ها و بودجه‌ها در زمان مشخص خود عملی شود و دلسوزی‌های وزیر محترم میراث فرهنگی کشور و همکاری عزیزان هم کار در ارتقا نه تنها این اثر و تمامی آثار باستانی کرمانشاه تا حدی این اثر والا را به جایگاه والای خود نزدیک کند.

logo-samandehi