پیوندهای سول لوویت با نقاشی کویر مرکزی استرالیا

گالری هنری NSW سیدنی به بررسی وابستگی‌های هنرمند مفهومی آمریکایی سول لوویت با نقاشی کویر مرکزی استرالیا می‌پردازد و طنین‌های موسیقایی آثار او را آشکار میکند.

به گزارش گالری آنلاین، این نمایشگاه که 27 آگوست افتتاح شد، سه موسیقی جدید را معرفی میکند که هر کدام به طور مشترک توسط یک موسیقیدان آمریکایی و یک موسیقیدان بومی استرالیایی در پاسخ به یک اثر هنری LeWitt ایجاد شده است.

لوویت یکی از چهره های محوری هنر اواخر قرن بیستم آمریکا بود که اصطلاح «هنر مفهومی» را ابداع کرد و ایده هایش همچنان بر هنرمندان سراسر جهان تأثیر می گذارد. او چندین بار به دعوت پروژه‌های هنری عمومی کالدور که با آنها در دو پروژه قبلی همکاری داشت به استرالیا سفر کرد: پروژه 06 در گالری هنری NSW و گالری ملی ویکتوریا در سال 1977 و پروژه 11 در MCA، سیدنی در سال 1998.

مایکل برند، مدیر گالری هنر، گفت: «گالری هنری NSW یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های آثار سول لویت در جهان را به لطف هدیه کالدور دارد. ارتباط ما با سول لویت به معنای واقعی کلمه عمیق است - در واقع اگر زیر سطح رنگ یکی از دیوارهای تالار خانواده جان کالدور را خراش دهید، احتمالاً نقاشی دیواری اصلی او را از نمایشگاه سال 1977 خواهید یافت. اثر Affinities و Resonance سول لویت دایره کامل همکاری ما را به ارمغان می آورد و نور مهم جدیدی را بر ارتباط LeWitt با هنرمندان First Nations می تاباند.

نیکلاس چمبرز، متصدی ارشد هنر بین‌المللی مدرن و معاصر گالری هنری نیوساوت ولز، می‌گوید: «طراحی دیواری شماره 955: لوپی دوپی (قرمز و بنفش) متعلق به مجموعه‌ای است که در سال 1998 آغاز شد و لوویت پس از ایجاد طرح هایی با دو مداد چسبانده شده به هم، آنها را با حرکات موج مانند در اطراف کاغذ حرکت داد. Loopy doopy برای اولین بار در موزه هنر آمریکایی ویتنی در سال 2000 نصب شد و در اینجا در گالری هنر شکل جدیدی به خود می گیرد، جایی که کل دیوار را پوشانده است و با معماری نئوکلاسیک در ساختمان 1897 مشخص شده است. نوارهای رنگی درهم در طراحی دیوار شباهت زیادی به آثار امیلی کنگواری و دیگر هنرمندان منطقه صحرای مرکزی دارد که بر گفتگوی بصری خارق‌العاده بین دو سنت هنری به ظاهر متفاوت تأکید می‌کند.

لوویت در طول 40 سال زندگی حرفه ای خود، بیش از 1200 نقاشی دیواری را در سایت ها و مکان های مختلف در سراسر جهان خلق کرد. بسیاری از آثار هنری لوویت به عنوان مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها تصور می‌شدند که می‌توانستند توسط دیگران مستقیماً روی دیوار اجرا شوند.

جان کالدور، مدیر پروژه‌های هنری عمومی کالدور، با لوویت وقتی ملاقات کرد که اولین نقاشی دیواری این هنرمند را در گالری پائولا کوپر در نیویورک در سال 1968 دید.

logo-samandehi