نمایشی از تلاقی هنر و کنشگری در عربستان

نمایشگاه Navjot در ایشارا اشکال جدید و سنتی بازنمایی بحران‌های زیست محیطی را در کنار هم قرار می‌دهد تا به طرز انتقادی طرز تفکر ما درباره آینده سیاره و جامعه را بازتاب دهد.

به گزارش گالری آنلاین، بنیاد هنری ایشارا اولین نمایشگاه انفرادی هنرمند ناوجوت الطاف را در شبه جزیره عربستان برگزار می کند. ناوجوت الطاف با بیش از پنج دهه فعالیت حرفه ای، یکی از صداهای پیشرو در نسل خود است که هنر را وسیله ای برای تغییر اجتماعی می داند. ناوجوت که قبلا در بمبئی مستقر بود، در اواخر دهه 1990 به باستار در نواحی روستایی هند مرکزی نقل مکان کرد تا با هنرمندان بومی و جوامعی که شاهد مقیاس عظیم جنگل‌زدایی، استخراج معادن، آلودگی و جابجایی بودند، کار کند. پروژه‌های او از طریق همکاری با هنرمندان، فعالان، کارگران و سازمان‌ها، پیوندهای پیچیده بین استثمار انسانی و بحران‌های زیست‌محیطی را که در قلب تغییرات آب و هوایی امروزی قرار دارند، ردیابی می‌کند.

این نمایشگاه آثاری از Navjot را ارائه می دهد که از سال 2015، سال کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد و توافقنامه آب و هوای پاریس ایجاد شده است. این رویدادها نقطه عطفی در اعلام یک توافق جهانی برای کاهش سطح انتشار کربن در میان نزدیک به 200 کشور بود. از آن زمان، با استفاده از فناوری‌های جدید بازنمایی بصری تغییرات آب و هوایی در رسانه‌های جریان اصلی افزایش چشمگیری داشته است.

logo-samandehi