ساحل شیکاگو میزبان مجسمه‌ ای خاص از هنرمند ژاپنی می شود

خلیج سانفرانسیسکو به زودی میزبان مجسمه‌ای خاص از هیروشی سوگیموتو با عنوان Point of Infinity خواهد بود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، این مجسمه به شکل یک سوزن فولادی ضد زنگ با ارتفاع تقریباً ۷۰ فوت است که به عنوان ساعت آفتابی نیز عمل می‌کند. ابعاد آسمان خراش این اثر نیاز به مجوز از اداره هوانوردی دارد و از نقاط متعدد در شهر، قابل مشاهده خواهد بود.

طرح توسعه منطقه جزیره گنج، در ژوئن ۲۰۱۷ اعلام شد و با نظارت کمیسیون هنر سانفرانسیسکو، بیش از ۵۰۰ پیشنهاد برای ساخت اثر هنری دریافت کرد که به سه فینالیست کاهش یافت: سوگیموتو، ‌اندی گلدزورثی و چاکایا بوکر.

تقریباً پنج سال پس از انتخاب سوگیموتو، عکاس و معمار ژاپنی، اطلاعات کمی در مورد این پروژه فاش شده است. فاصله‌ زیادی بین‌ ایده و واقعیت وجود داشت، زیرا پروژه پیچیده‌ای بود. قطعات این سازه در ماه دسامبر تحت آزمایش قرار گرفت تا اطمینان حاصل شود که تمام آن‌ها می‌توانند به درستی مونتاژ شوند. در حال حاضر افتتاحیه آن برای ماه می‌ برنامه‌ریزی شده است.

این اثر بر اساس فرمول ریاضی بی‌نهایت شکل گرفته است. به گفته هنرمند، نقطه شروع این بود که هدف من ساخت یک مجسمه نیست، بلکه باید از خودم بپرسم چه چیزی باید به این مکان بسیار خاص داده شود. او تصمیم گرفت تا محدودیت‌های حافظه و اختراع انسان را کشف کند و آنچه در نهایت شکل گرفت، دو خط منحنی همگرا بود که نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شوند اما هرگز به هم نمی‌رسند. آن‌ها هم بی‌نهایت و هم ابدیت را نشان می‌دهند.

سوگیموتو می‌گوید: «در دنیای مادی، از نظر فیزیکی غیرممکن است که نقطه‌ای را بیان کنیم که تا بی‌نهایت برسد. با این حال، کاری که من می‌توانم انجام دهم این است که با ایجاد یک نقطه تقریبی که می‌تواند در جهان مادی وجود داشته باشد، بی‌نهایت را به عنوان یک ساختار مدل‌سازی‌شده ریاضی نشان دهم. »

شهری مانند سانفرانسیسکو که به عنوان پناهگاه هنرمندان شناخته می‌شود، اغلب بین تأمین منافع جامعه و سرمایه گیر افتاده است. هنگامی که طرح جامع توسعه برای اولین بار رونمایی شد، تصمیم گرفته شد که جزیره گنج به مقصدی برای هنر تبدیل شود که به جای هنر خصوصی در مالکیت خصوصی، به نفع هنر عمومی باشد.

پروژه سوگیموتو اولین گام بزرگ در دستیابی به این طرح است اما کار به همین جا ختم نمی‌شود. کمیسیون هنر سانفرانسیسکو اخیراً پنج عکاس را برای مستندسازی تکامل جزیره در سال آینده استخدام و یک برنامه عکاسی برای جوانان راه‌اندازی کرده و نمایشگاه‌های موقت مجسمه‌های عمومی در حال انجام است. همه این کار‌ها نه تنها توسعه فرهنگی، بلکه باعث مشارکت اجتماعی و توسعه شهری است.

logo-samandehi