نمایش مجسمه جسد «پیکاسو»‌ در نمایشگاه هنر معاصر مادرید

مجسمه‌ای از جسم بی‌جان پیکاسو،‌ نقاش مشهور اسپانیایی در نمایشگاه هنر معاصر مادرید به نمایش گذاشته شد.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت‌نیوز نوشت، در میان راهروها و غرفه‌های «ARCO»، نمایشگاه هنر معاصر مادرید، تجسم مردی به نمایش گذاشته شده است که نقش پررنگی در تاریخ هنر مدرن از خود به جای گذاشته است.

پیکر بی‌جان پیکاسو اساس اثر هنری از «اوخنیو مرینو»‌ (Eugenio Merino)، هنرمند اسپانیایی است که با عنوان «Aquí Murió Picasso» (پیکاسو اینجا درگذشت) خلق شده است. این مجسمه به جای اینکه بر اساس جسد واقعی پیکاسو خلق شده باشد، از تصویری الهام گرفته شده که در ذهن اغلب مردم به عنوان تصویر پیکاسو نقش بسته است: مردی با پیراهن برتون راه راه آبی و شلوار کتان سفید.

این اثر هنری همچنین از ابعادی واقعی بسیار بزرگ‌تر است. گفته می‌شود قد پیکاسو ۱۶۵ بوده، این درحالی است که مجسمه در ابعاد یک مرد ۱۸۰ سانتی‌متری ساخته شده است.

به گزارش روزنامه اسپانیایی «ال پائیس»، این مجسمه در روز افتتاحیه توانست جمعیت قابل‌توجهی از تماشاگران را جذب کند. روزنامه «لا ونگوردیا» (La Vanguardia) نیز این اثر را به عنوان «سوغاتی در قالب مرگ» و یکی از «مراکز اصلی جذب افراد معتاد به گرفتن سلفی» و «روشی مطمئن برای گرفتن لایک در اینستاگرام» توصیف کرد.

«مرینو»‌، خالق این نقاشی می‌گوید این اثر هنری را با الهام از کتاب «گردشگر» نوشته «دین مک‌کانل» خلق کرده است.

سه نسخه از این مجسمه به قیمت ۴۵,۰۰۰ به فروش گذاشته خواهد شد.

logo-samandehi