تالار بزرگ موزه متروپولیتن تغییر شکل می‌دهد

موزه متروپولیتن با سفارش آثار هنر جدید به هنرمندان معاصر از جمله یک هنرمند ایرانی تجربه متفاوتی برای بازدیدکنندگان ایجاد میکند.

به گزارش گالری آنلاین، یکی از نمادین‌ترین فضاهای موزه متروپولیتن، لابی اصلی بزرگ معروف به تالار بزرگ است. این فضا پاییز امسال با اثر سفارشی چندرسانه‌ای جدید که توسط هنرمند رسانه‌های جدید و پرفورمنس، جاکلبی ساتروایت ساخته شده، تغییر اساسی پیدا می‌کند.

این هنرمند برای مداخله خود در فضای سر به فلک کشیده که شامل عناصر صوتی و اجرایی نیز می شود، اسکن سه بعدی از حدود 100 شی از مجموعه موزه را به کار خواهد گرفت. این دومین اجرای هنر معاصر در تالار بزرگ پس از رونمایی و نقاشی روایی در مقیاس بزرگ توسط کنت مانکمن در سال 2019 است.

همچنین موزه اعلام کرد که برای خلق قطعاتی برای نمای موزه به نیری باقرامیان مجسمه‌ساز مقیم برلین، متولد ایران، سفارش داده شده است. مجسمه‌های او متشکل از عناصر انتزاعی و چند رنگی خواهند بود که در گوشه‌ها نصب میشوند. باقرمیان ژست های زودگذر انسانی را در مواد سنتی مانند سنگ مرمر و فولاد به تصویر می کشد. باقرمیان با الهام از کلاس‌های رقص که در کودکی شرکت کرده بود، معلمش را به یاد می‌آورد که از نیاز به تجزیه حرکت انسان به عناصر مجزا صحبت می‌کرد. کار او اشکال انتزاعی بدن یا اعضای بدن را به تصویر می‌کشد، که اغلب به رابطه شکسته یا «پروتز» بین بدن و محیط آن فکر می‌کند.

سمت چپ: نیری باقرامیان / سمت راست: جاکلبی ساتروایت

اثر نیری باقرامیان

logo-samandehi