عنکبوت غول‌پیکر ۴۰ میلیون دلاری به حراج ساتبیز می رود

یک مجسمه‌ فلزی و غول‌پیکر به شکل عنکبوت در حالی به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد که ممکن است رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت‌نیوزپیپر نوشت،‌ یک مجموعه‌دار ثروتمند که فضای بزرگی در اختیار دارد می‌تواند از ماه آینده مالک یکی از مشهورترین مجسمه‌های معاصر شود، چراکه مجسمه مشهور «عنکبوت»(۱۹۹۶) اثر «لوئیز بورژوآ»‌ در حراجی ساتبیز نیویورک به مزایده گذاشته خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود این اثر هنری که ۳ متر ارتفاع دارد،‌ به قیمت ۳۰ الی ۴۰ میلیون دلار به فروش برسد که در این صورت دست کم یک رکورد در حراجی شکسته می‌شود.

اگر این مجسمه به قیمت پایه تخمینی فروخته شود،‌ به گران‌ترین اثر فروخته‌شده «لوئیز بورژوآ» و همچنین گران‌ترین مجسمه ساخت یک هنرمند زن تبدیل خواهد شد و رکورد دیگر مجسمه عنکبوت «بورژوآ»‌ که در حراجی سال ۲۰۱۹ کریستیز به قیمت ۲۸ میلیون دلار فروخته شده بود را می‌شکند. اگر این مجسمه عنکبوت کنونی به بیشترین قیمت تخمینی یا بالاتر فروخته شود، این مجسمه با سبقت گرفتن از تابلو نقاشی «تاتوره»‌ اثر «جورجیا اوکیف» که در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۴۴.۴ میلیون دلار فروخته شده بود،‌ به گران‌ترین اثر هنری ساخت یک هنرمند زن تبدیل خواهد شد.

این مجسمه «عنکبوت» از سوی یک موسسه برزیلی ارائه خواهد شد،‌ پس از اینکه به عنوان اثر هنری اصلی نمایشگاهی درباره «لوئیز بورژوآ» در سال ۱۹۹۶ میلادی به نمایش گذاشته شد توسط مالک کنونی خریداری شده بود. این مجسمه در فاصله ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۷ به موزه هنر مدرن «سائو پائولو»‌ امانت داده شده بود و پس از آن نیز در موسسات برزیلی مختلفی به نمایش گذاشته شد.

آثار مجموعه مجسمه‌های عنکبوت ساخته «بورژوآ» در بسیاری از موزه‌های برجسته جهان از جمله موزه گوگنهایم، گالری ملی کانادا و تیت مدرن در لندن به نمایش گذاشته شده‌اند.

logo-samandehi