نمایش مجسمه سورئال دالی در بریتانیا

مجسمه هایی از سالوادور دالی، هنرمند سورئالیست، تابستان امسال به عنوان بخشی از جشنواره هنری Shrewsbury به نمایش در می آید.

به گزارش گالری آنلاین، این قطعات شامل پیانوی سورئالیستی، ادای احترام به ترپسیکور و رقصنده دالیان است و در مکان‌های مختلف شهر رونمایی خواهند شد. این اولین بار است که این آثار در بریتانیا نمایش داده میشود.

آثار جیکوب چندلر، بنکسی، ال‌اس لوری، دیمین هرست، مایکل جیمز تالبوت و من ری نیز در این جشنواره هشت هفته‌ای هنر از یک جولای نمایش داده می‌شوند.

این رویداد به مناسبت 350 امین تولد جان ویور شروزبری، پدر باله و پانتومیم انگلیسی برگزار میشود. آثاری از 200 هنرمند خلاق محلی و منطقه ای در کنار آثار هنرمندان مشهور بین المللی نمایش داده خواهند شد.

جشنواره Shrewsbury توسط جس ریچاردز ایجاد شد تا مثبت‌اندیشی را در شهر پس از خروج از قرنطینه‌های Covid-19 تقویت کند.

او در مورد ایده خود توضیح میدهد: من چیزی بزرگ و تاثیرگذار می خواستم. این در مورد الهام بخشیدن به هنرمندان محلی و نشان دادن این است که هنر برای همه است.

پیانوی سوررئالیستی پنج متری در خارج از قلعه شروزبری به نمایش گذاشته خواهد شد در حالی که مجسمه ادای احترام به ترپسیکور که الهه موسیقی یونانی رقص و کر را به تصویر می کشد، در حیاط موزه و گالری هنر شروزبری قرار خواهد گرفت.


logo-samandehi