اعلام منتخبین جایزه ترنر 2023

جایزه ترنر، جایزه‌ای که هر ساله به یک هنرمند بریتانیایی اهدا می‌شود، چهار نفر نامزدهای دوره امسال را معرفی کرده است.

به گزارش گالری آنلاین، امسال جسی دارلینگ، گیسلین لئونگ، روری پیلگریم و باربارا واکر قابل بررسی هستند که همگی آثار خود را در تاونر ایستبورن در شرق ساسکس در سپتامبر به عنوان بخشی از نمایشگاه سالانه جایزه به نمایش خواهند گذاشت.

دارلینگ مجسمه هایی می سازد که شکنندگی بدن انسان را مد نظر قرار می دهد، اغلب با تمرکز بر مسائل مربوط به جنسیت و ناتوانی. او برای نمایش های انفرادی اخیر در مرکز هنر کامدن و هنر مدرن آکسفورد نامزد شد.

هنر لئونگ اغلب بسیار مفهومی است و اغلب با مفهوم کار سر و کار دارد. نمایشگاه انفرادی اخیر در گالری خیابان اسکس نیویورک بر آنچه که او آن را "انتخاب مقاومتی به عنوان یک مادر و هنرمند" می نامید متمرکز بود، با مجسمه های ساخته شده از دروازه های ایمنی کودک، مانیتور کودک و موارد دیگر که فقط در ساعاتی برای عموم قابل مشاهده بودند..

در حالی که Pilgrim بیشتر به خاطر نقاشی‌هایش شناخته می‌شود، نامزد دریافت RAFTS، یک اثر اجرا، صدا و فیلم بود که به سفارش گالری‌های سرپنتاین و سالن بارکینگ، هر دو در لندن، ساخته شده بود. این قطعه یک مراقبه در مورد با هم بودن و سلامت روان در زمان کووید بود. او قرار است اواخر امسال یک نمایشگاه انفرادی در گالری Chisenhale برگزار کند.

واکر در حال حاضر کار خود را در دوسالانه شارجه نشان می دهد که این نامزدی را برای او به ارمغان آورد. در آنجا، او پرتره های بزرگی از اعضای نسل Windrush بریتانیا را به نمایش می گذارد. بسیاری از آثار او نیز تصاویری باشکوه از سیاهپوستان بریتانیایی هستند.

جایزه ترنر برترین جایزه هنری بریتانیا و یکی از بحث برانگیزترین آن است.

logo-samandehi