مجسمه حکیم نظامی به زودی در میدان ونک تهران نصب می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رویکرد دولت توجه بیشتر به مفاخر و مشاهیر ایرانی است، گفت: مجسمه حکیم نظامی به زودی در میدان ونک تهران نصب و رونمایی خواهد شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز - دوشنبه ۱۱ اردیبهشت - در حاشیه آیین رونمایی از مجسمه برنزی سعدی در تهران گفت: توجه به مفاخر و مشاهیر ایرانی رویکرد بسیار جدی در مجموعه دولت و بخش‌های مختلف نظام است، تلاش می‌کنیم این گنجینه‌های ارزشمند و داشته‌های غنی فرهنگی را بیش از گذشته به نسل جوان کشور معرفی کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعدی را از بزرگترین معماران فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی و زبان فارسی توصیف کرد و گفت: اول اردیبهشت یادروز سعدی است و هفته اول اردیبشت هفته بزرگداشت سعدی نام‌گذاری شده است. امسال برنامه‌های متنوعی در شیراز و تهران و در نقاط مختلف کشور به همین مناسبت برگزار شد.

اسماعیلی گفت: امروز هم با مساعدت سازمان زیباسازی شهرداری تهران و شورای شهر تهران مجسمه برنزی سعدی را در یک محوطه زیبا در تقاطع خیابان انقلاب و خیابان سعدی، نصب و رونمایی شد. در همین چارچوب در راستای پاسداشت مشاهیر ایران، به زودی از مجسمه حکیم نظامی در میدان ونک تهران رونمایی خواهد شد که یکی از مفاخر بزرگ ایران زمین است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: توجه به مفاخر و مشاهیر در کشور حال تقویت است، به زودی در تهران و سایر استان‌های کشور نام مفاخر که موضوع هویتی ملی و تمدنی ما هستند، آثار و نمادهای هنری از این مفاخر ساخته، نصب و رونمایی می‌شود.

logo-samandehi