بازدید رایگان از موزه‌ها و بناهای تاریخی در ۲۸ اردیبهشت ماه

معاون میراث فرهنگی خبر داد که بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی در روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه همزمان با «روز جهانی موزه‌ها» رایگان است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، علی دارابی در نشست شورای هماهنگی موزه‌ها که در مجموعه تاریخی نیاوران برگزار شد، گفت: همزمان با روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته میراث فرهنگی، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و بناهای تاریخی تحت اشراف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رایگان است.

به گفته او، درحال حاضر حدود ۸۰۰ موزه در کشور وجود دارد که از این تعداد ۲۶۸ موزه متعلق به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

دارابی همچنین بر انتخاب شعار و تهیه سند چشم‌انداز برای هر موزه تاکید کرد و گفت که این سند برای تصویب، نهایی می‌شود.

همچنین با حضور معاون میراث فرهنگی، پیشنهادهایی برای ساعت کاری موزه‌ها در نوروز ۱۴۰۳ و تقارن با ماه رمضان مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، مرتضی ادیب‌زاده ـ مدیرکل موزه‌ها ـ، علیرضا تابش ـ مشاور معاون میراث فرهنگی ـ، جبرئیل نوکنده ـ‌مدیر موزه ملی ایران ـ، بیژن مقدم ـ مدیر کاخ‌ نیاوران ـ، وحید رحمتی ـ‌مدیر کاخ سعدآباد ـ، آفرین امامی ـ مدیر کاخ گلستان ـ و حجت‌الاسلام فخرالدین صابری ـ مدیر موزه قرآن کریم ـ حضور داشتند.

همچنین شعار روز جهانی موزه‌ها برای امسال، «موزه‌ها، پایداری و حال خوب» معرفی شده و بر مبنای آن «میراث فرهنگی، هویت ملی، نشاط اجتماعی» به عنوان پیام ملی هفته میراث فرهنگی در ایران انتخاب شده است.

روزهای هفته میراث فرهنگی ۱۴۰۲ نیز به این ترتیب اعلام شده است:

پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه: «موزه‌ها، پایداری، حال خوب»

جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ماه: «علوم میراثی: ریشه در تاریخ، رو به آینده»

شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه: «ثبت آثار و مفاخر: عملکرد ملی، راهبرد جهانی»

یکشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه: «میراث فرهنگی، رسانه، ‌تشکل‌های مردم‌نهاد»

دوشنبه ۱ خرداد:‌ «میراث طبیعی، تضمین حیات آینده»

سه‌شنبه ۲ خرداد:‌ «حفاظت از میراث فرهنگی، مرزبانی از هویت»

چهارشنبه ۳ خرداد: «میراث دفاع مقدس»

logo-samandehi