درخت صورتی در میان آسمان خراش های نیویورک

در هفته های اخیر، یک حجم صورتی پرحرارت در خیابان سی غربی نیویورک پدیدار شده است.

به گزارش گالری آنلاین، درخت پیر با ارتفاع ۲۵ فوت در بالای High Line Plinth، اثر هنرمند سوئیسی Pamela Rosenkranz است که ۱۴۵ شاخه آن هم اندام‌های یک درخت و هم رگ‌های خونی انسان را به یاد می آورد. Cecilia Alemani، مدیر و سرپرست ارشد High Line Art در حین نصب این اثر به Artnet News گفت:

اثر در خارج از سن دیگو San Diego ساخته شده و توسط دو کامیون حمل شده است. این اثر به صورت تکه ‌های جدا از هم، یک میله فولادی پوشیده شده با فوم و شاخه های ظریف آن با دقت با اپوکسی (نوعی رزین) مهر و موم شده بود.

هر یک از ۱۶ اندام و شش ریشه به دقت در محل مونتاژ شدند، درخت ذره ذره رشد می کرد، تقریباً گویی که Rosenkranz آن را در آنجا کاشته بود. حتی زمین را هم به شکل خاک درآورده بود‌.

به اعتقاد Alemani این تضاد بین طبیعت و ساخته دست بشر بخشی از چیزی بود که او را به سمت این کار کشاند که برای اولین بار در سال 2020 در پاسخ به یک فراخوان آزاد پیشنهاد شد.

رنگ جسورانه این اثر هنری جدید، اختلاف چشمگیری با دو نمونه قبلی خود دارد که سیاه و سفید و همچنین آسمان‌خراش‌های Hudson Yards که بر فراز آن قرار دارند.

به گفته‌ی Alemani این قسمت جدید شهر به نوعی سرد است، با شیشه های باورنکردنی و سطوح آینه ای. از جهاتی هم بسیار شبیه یه هویت مردانه است. این تضاد با محیط اطراف واقعاً خیره کننده است.

می توانید تغییراتی در بافت سطح رنگ شده مشاهده کنید که احساس گوشتی بودن مانند بدن‌ می‌دهد. تنه می تواند عضلانی و قوی باشد، در حالی که ریشه ها و شاخه ها شبکه ظریفی از رگ ها و مویرگ ها را به خاطر می آورند. به گفته‌‌ی Alemani این اثر خیلی کمتر شبیه به درخت به نظر می رسد.

logo-samandehi