تعطیلی پنج ساله مرکز Pompidou پاریس

برترین موزه هنرهای مدرن و معاصر پاریس، با 262 میلیون یورو هزینه بازسازی به مدت پنج سال از 2025 تعطیل خواهد شد.

به گزارش گالری آنلاین، موزه Pompidou اعلام کرده است در تابستان 2025 بسته خواهد شد و در این مدت برای پنجاهمین سالگرد خود آماده خواهد شد. Pompidou در این دوره با موزه های شهر از جمله لوور همکاری خواهد کرد تا پروژه هایی را در طول این دوره اجرا کند.

همچنین این مرکز در حال راه‌اندازی موزه‌های Seoul و AlUla در عربستان سعودی است و موزه‌ی دیگری برای ایالت Paraná در برزیل پیشنهاد کرده است.

به عنوان بخشی از بازسازی اساسی، مرکز پمپیدو به فضایی به وسعت 20 هزار متر مربع گسترش خواهد یافت. این فضا میزبان چند سینما خواهد بود، همچنین به مناطقی برای نمایشگاه های چند رشته ای و بخش های آفرینش معاصر تبدیل خواهند شد.

به گفته این مرکز، این سازه از زمان ساخت در دهه 70 میلادی، آسیب های زیادی دیده است و مقامات فرانسوی اعلام کرده‌اند که نیاز به بازسازی دارد. موزه همچنین قول داده است که مجموعه خود را به طور کامل بازگرداند و همچنین تجارب "فیگیتال" بیشتر (ارائه شده در قالب فیزیکی یا مجازی) و یک کتابخانه مرمت شده را ارائه کند.

مرکز Pompidou قبل از بسته شدن چندین نمایشگاه مهم در پیش رو دارد: بزرگترین نمایشگاه Constantin Brancusi که تا کنون برگزار شده است و جشن صدمین سالگرد سوررئالیسم، که هر دو برای سال 2024 برنامه ریزی شده اند و همچنین بررسی هنر Black در پاریس بین سال های 1950 و 1990، که برای سال 2025 در نظر گرفته شده است.

logo-samandehi